Isten királysága vagy Babilon királysága
Radikális ~ megalkuvó egyház
Dániel könyvének 5-7. része alapján.
A közbenjárói imaalkalom alatt ezt a két szót kaptam, hogy radikális és megalkuvó. Ez a két szó zakatolt bennem, elmondtam a csoportban is, de a következő héten gyakorolnom is kellett a radikalizmust.
Radikális = alapos, gyökeres, mélyreható
Amire a Szent Szellem tanított, ezzel kapcsolatban férjemmel együtt bennünket az elmúlt időszakban, és amiken át is mentünk a gyakorlatban, azt szeretném megosztani most, belefűzve a Szent Szellem üzenetét is.
Ahogy Belsazár az utolsó újbabiloni királyhoz jött a természetfölötti Isten ítélete, jött hozzá a prófétai szó:
„ Megmérettél, és híjjával találtattál”, - így hírdetjük ki most is, és hírdetjük immár 3 éve - ebben az országban Babilon fejedelmére Isten ítéletét. A médek és a perzsák ezután elfoglalták a babiloni birodalmat, a királyt pedig megölték még azon az éjszakán.
Belsazár = Bél fejedelme Bél az egy Baál isten volt Babilonban.
Több dolgot megtanultunk a szellemi harccal kapcsolatban az elmúlt időszakban. Többek között azt, hogy az Istentől jövő prófétai szó kihírdetése sokkal kíméletesebb és ugyanolyan eredményes, mint a tényleges szellemi harc. Amikor kimondjuk az Isten ítéletét az adott helyzetben az ellenségre, és annak munkájára, kimondjuk az ihletett, kijelentett üzenetet, hatalommal és tekintéllyel, az eredményesebb, mintha csapkodjuk az ellenséget össze –vissza sokszor csak lelki beszédekkel.
Dániel is ezt tette ebben az esetben, pedig életveszélyes volt a dolog, mert magával a Babiloni királlyal volt Istennek dolga. Dániel a prófétai szót használta, az ajándékát használta csupán, és eredményes volt. Felemeltetéssel járt, mert amilyen szinten konfrontálunk, amilyen szinten van győzelmünk, olyan magasra tudunk emelkedni. Ha a családban, vagy a munkahelyen hirdetjük ki Isten akaratát prófétai szóval, akkor ott lesz sikeres felemeltetésünk, és győzelmünk, ha az országban, akkor pedig ott.
Babilon fejedelmével való konfrontáció azonban nem gyerekjáték, ahogy a felemeltetés után Dániel az oroszlánverembe került, úgy hozhat ma is a prófétáknak ilyen helyzeteket ez a fejedelem. Dániel túl magasra emelkedett, és voltak akiknek ez nem tetszett, a munkatársai Babilon fegyvereit használták: be akarták vádolni.
Babilon szelleme a varázslás, a vádlás, kárhoztatás eszközeit használja arra, hogy üldözze és keresztbe tegyen a prófétáknak. Még ha nincsen konfrontáció akkor is Babilon mindig ellensége lesz a prófétáknak és a Szent Szellem munkájának, az ébredésnek, a kenetnek, megöli az igazi Isten hitet, torzítja az Isten képet.
Ugyanakkor azt is megláttam, és megtapasztaltuk, hogy Babilon Isten fegyelmező eszköze is lehet. Isten megengedi, felhasználja őt arra, hogy a szentek jelleme erősebb legyen, hogy kimunkálja bennük az erős jellemet, ne legyenek megalkuvóak.
Mivel Isten az apostoloknak és prófétáknak odaadta ezt a fejedelmet, nekik adott hatalmat Babilon fölött, ezért át kell menniük Babilonnal való konfrontáción. Meg kell őt ismernie az apostoloknak és a prófétáknak, ahhoz hogy le tudják fegyverezni, ahhoz hogy az ébredés ezekben az utolsó napokban ne fulladjon be, ne rekedjen meg, ahhoz hogy a Királyság az egyház falain kívül is terjedjen és hatással legyen a világra.
Jelenések 18:20 ( Csia L. ford. )
„ Vigadj rajta ég, örvendezzetek, ti szentek, apostolok
és próféták, mert elítélte őt az Isten tiérettetek.”
Csak úgy fog tudni az egyház a világban, a társadalmi szférákban győzelmet aratni, ha Babilon fölött megszerezte a hatalmat.
Ezért Isten ezekben a napokban megengedi az apostoloknak és prófétáknak, hogy megismerjék az ellenséget, sokszor a saját bőrükön keresztül is. Isten megedzi őket Babilon prése alatt, megszenteli őket, megtisztítja, hogy ez a szellem semmivel ne tudja már vádolni őket és ne legyen rés az életükbe.
Ahogy Dánielben „ semmiféle ürügyet, vagy hibát nem találtak „ a bevádolására, mert „ megbízható volt ” nem volt rés vagy hiányosság, amivel okot adott volna, mégis kerestek ürügyet arra, hogy konfrontációra kerüljön sor.
Az ilyen kemény helyzetekben kijön az, hogy a szentekben benne van e a radikális kitartó jellem, Isten mellett vagy megalkusznak és meghátrálnak.
Dániel már Babilonba érkezésekor tudtára adta a királynak, hogy nem fog ugyanabból az ételből enni, mint a többiek, ennek ellenére mégis szebb és erősebb, kövérebb maradt, mint a többiek. Az oroszlánverem előtt is radikális volt, itt azonban már sokkal több veszteni valója volt a magas pozíciója miatt . De kitartott Babilonnal szemben, és nem hajolt meg.
De most nézzük meg, mit jelent ez a szó a mai hétköznapi életünkben:
Nem hajolunk meg Babilon királya, fejedelme előtt.
Dániel radikálisan képviselte Isten Királyságát, amely gyökeresen szemben állt a babiloni királysággal.
Dániel mondhatta volna azt, hogyha az Isten megengedte, hogy engem ide hurcoljanak, akkor biztos, hogy engedelmeskednem kell itt a királynak, és azt kell tennem, amit ő mond. Ő a vezetőm most, ő a főnököm, és meg van írva, hogy a felsőbb vezetőknek, hatalmaknak engedelmeskedni kell.
Asszimilálódnom kell, különben nem leszek jó fiú a királynál, végül is tehetséges vagyok, nem veszthetem el azt a pozíciót ahova eljutottam. Ezt Isten segítségével szereztem, nem kockáztathatok.
A mai világban csak akkor lehet pozíciót szerezni, ha mindenben engedelmeskedek a Babiloni királynak.
„ Nem vagyunk e világból valók !”
- Nemet mondani a reklámok befolyásának
- Nemet mondani a leuralásra
- Nemet mondani a zsarolásra, nem egyet érteni vele, különösen, ha az egyházban van jelen
- Nem enged a megvesztegetésnek, a korrupciónak
- Nemet mondani : „ Majd én megoldom, elintézem, kezembe veszem a dolgokat, irányítom az eseményeket „ – szintű gondolkodásnak
- Áthágod a hagyományok szerinti elvárásokat
- Nemet mondani a kárhoztatás szellemének, amely megbélyegez embereket, és gúzsba köt a varázslás béklyója
- Adakozásnál figyelni arra, hogy mi motivál, mert itt is be lehet menni varázslás alá. Ha azért adakozok, mert közben elvárok én is valamit az illetőtől cserébe.... - ez Babilon
- Ha az illetőt lekötelezem az adakozásommal, és ezáltal magamhoz láncolom, hogy engem képviseljen, mellém álljon...- nem Isten szerinti adakozás - ez varázslás
- Nemet mondani a régi kovásznak, és nem akadályozni az újat.
- Emberek evangélizálásánál elsősorban nem érzelmi befolyást gyakorlunk, hanem a szellemére hatunk, mert különben nem lesz valóságos megtérése, és magunkhoz láncoljuk érzelmi, lelki kötelékkel. Hozzánk fog megtérni, és nem Istenhez. Az ilyen embereknek önálló kapcsolata nem alakul ki Istennel.
Nem fog felőrölni Babilon, nem fogja felőrölni a prófétákat, pásztorokat, sem a nyájat. Ezért vedd ezt a radikális áttörő kenetet magadra ma Isten népe.
Ez a szellem átitatja az ország vezetését, a politikát, az egyházat, ott van a munkahelyeken is egyaránt. Mivel sokféle tulajdonsága van, sokféle módon nyilvánul meg. Ha az egyik tulajdonságát felismered, és kirakod, utána lassan befolyik egy másik módon.
Legnagyobb ellensége a prófétáknak és a Szent Szellemnek a vallásosság és a varázslás. Úgy tudnak legjobban védekezni ellene, ha megismerik minden oldalról és leleplezik a módszereit, taktikáját, megnyilvánulásait.
Ettől a szellemtől nem lehet csak úgy egy pillanat alatt megszabadulni. Ez egy rendszer, egy hamis királyság, és egy gondolkodásmód váltást igényel az, amikor azt tudjuk mondani, hogy nem fogunk Babilon asztaláról étkezni. Mikor megismerjük, csak akkor tudjuk ezt meg is tenni, mert addig csak beszélünk róla, és a valóságban mégis egyet értünk vele, miközben észre sem vesszük. Tudom miről beszélek.
Ahogy Dániel egy hamis királyságban élt azon a földön, mégis el tudott különülni tőlük:
„ mert mi nem vagyunk e világból valók! „
Dániel egyedül volt az Ő Istenével, de mivel Isten Szelleme benne volt, ezért egyszer csak a felemeltetett állapotában már tudott hatást gyakorolni erre a rendszerre.
A Dánielben levő Isteni Szellem azért nem aludt ki, mert nem volt megalkuvó. A prés alatt is, az oroszlánveremben is képviselte az Isten Királyságát és Izrael Istenét.
A Dániel Istene akkor fog megmutatkozni nekünk is ilyen természetfölötti módon, ha nem leszünk megalkuvóak sem a világban, sem az egyházban.
Dániel nem volt megalkuvó Isten királyságával szemben, hanem képviselte azt.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
- Beteg vagyok – elmegyek az orvoshoz, vagy a gyógyszertárba – ez Babilon!
- Nincs pénzem – folyószámlahitel – ez Babilon!
- Ma mennem kell az istentiszteletre, mert mit szólnak az emberek – babiloni gondolkozás!
- Csináld azt, amit a pásztor mond vagy tesz, különben nem leszel áldott…..
A Biblia pedig azt mondja: akinek van füle hallja meg, mit mond a Szent Szellem… és nem azt mondja, hogy hallja meg mit mondd a pásztor….. – a kettő sokszor nem egyezik. Nem vakon kell követnünk a vezetőnket, mert a legfőbb vezetőnk a Szent Szellem.
Válaszd külön a kettőt, van amikor a pásztoron keresztül szól a Szent Szellem, akkor haladéktalanul engedelmeskedj, de ha emberi jó tanács, akkor kérdezd meg a Szent Szellemet is- és ha mást mondd – ne légy megalkuvó!
- A pletyka tüzére olajat önteni, miközben nemet is mondhatnánk– nos ez Babilon
- A múlton való kesergés, és annak visszaidézgetése, visszavárása, még akkor is, ha ez ébredési idő volt – Babiloni gondolkodás, és a régi kovász… Ne feledd: Isten új tömlővel és az új borral jön, erre készülj, és legyél rá nyitott. ( Dániel sem siránkozott vissza Jeruzsálemben, pedig jogos lett volna. )
- Amikor azért teszel meg a gyülekezetben vagy a munkahelyeden dolgokat, hogy megfelelj valamilyen elvárásnak, miközben belül érzed, hogy ezt nem kellene, ez nem is te vagy – ez megalkuvás
- Amikor mások mondják meg neked, hogy mit tegyél, - még ha a vezetőd is az – de belül érzed, hogy nem ezt kellene tenned, mást mondd a lelkiismeret – ez megalkuvás.
- Saját erőben vagy másokban, emberekben való bízás ez babiloni gondolkodás - „ hitből fogunk élni. „
- Az emberek jó tanácsaival, még akaratunk ellenére is könnyen beszélünk egyet, és elfogadjuk. De Isten a prófétákat gyakran egyedi úton vezeti.
- a munkád gyümölcséből fogsz élni, és azt hajtod,” fáradsággal szerzett kenyeret eszel” , - vagy elkezdesz hinni Isten természetfölötti megoldásaiba, és nem engedsz a mókuskeréknek.
Amikor Babilon fejedelme bepréseli a prófétákat ilyen oroszlánverembe, és azt mondja nekik: „ a te Istened, akit állhatatosan tisztelsz, az szabadítson meg téged most” – akkor derül ki, hogy radikális vagy megalkuvó a próféta.
Ez a szellem lepecsételi a sorsodat, ahogy Dániellel is ezt tette, a veremre követ gördítettek, és lepecsételték.
Emberileg elmozdíthatatlan, lehetetlen kijönni ebből a helyzetből. De most kell a radikalizmus, most tarts ki Dániel, nem alkudhatsz meg. Mert a Dániel Istene elküldi az angyalát, és bezárja az oroszlánok száját, úgyhogy nem ártanak neked. Ha kitartás van, ha nem fordulsz vissza, akkor az a szellem, amelyik bedobott téged, az által, azon keresztül fog jönni a te szabadulásod is a Jézus Nevében, mert őt fogja felhasználni Isten a te szabadulásodra!
Júda Oroszlánjának a hangja hangosabb, mint Babilon oroszlánjai. Júda Oroszlánja győzött Babilon oroszlánjai fölött! A te Istened nagyobb, mint Babilon fejedelme. A te Istened a Szabadító Isten, a természetfölötti Istene, a jelek és csodák Istene. Nem vagy egyedül Dániel. Tudd meg, hogy ott a veremben angyalok vesznek körül és őriznek téged!
Kihirdetjük, hogy a próféták ma is kiszabadulnak a varázslás, a vádlás, kárhoztatás, ítélkezés, elutasítás, leuralás ketreceiből a Jézus Nevében.
A vádlókból vádlottak lettek, miközben Dániel megmenekült.
2.oldal. Katt. ide:
|