A megalkuvsnak j pldjt ltjuk Smson letben. Az Isten ltal kivlasztott, termszetfltti ervel felruhzott ember, akit a felesge varzslsa levett a lbrl, megalkudott, s szomor kvetkezmnye lett az lete vgnek. Elhagyta minden ereje, s a ltst is elvesztette, majd meghalt. Sajnos sok Isten embere gy vgzi, aki nem radiklis Babilonnal, hogy megadja magt neki, s azutn csf vge lesz a szolglatnak, mert szellemi lts nlkl, s termszetfeletti er nlkl mr meghalt, vagy lellt az a szolglat, nem tud tovbb nvekedni, kiteljesedni. ( Brk 16:19 ) Ahogy Delila rzelmileg varzsolta Smsont, gy lehet rzelmileg hatssal lenni emberekre, hogy megnyerjk ket Krisztusnak, vagy valamilyen gynek. De varzsolhatunk a szemlyisgnkkel, a megjelensnkkel, az egynisgnkkel, nyjas kedveskedssel, ha ekzben valamilyen clt el akarunk rni, vagy befolysolni akarunk embereket.
A radikalizmus kvetkezmnye:
- Termszetfltti vdelem „ az n Istenem elkldi angyalt s bezrja az oroszlnok szjt, gyhogy nem bntottak engem „
- Termszetfltti szabaduls „ ki is hztk Dnielt a verembl”
- Isten igazsgos tlete „ Ezutn a kirly odavitette azokat az embereket, akik bevdoltk Dnielt, s bedobtk ket fiaikkal, s felesgeikkel egytt az oroszlnok vermbe.”
- Isten Kirlysgnak elismerse, kihirdetse azon a szinten ahol konfrontltl. A csaldban, munkahelyen, de vannak prftk, akiknek orszgos szinten kell konfrontlniuk a politikai vezetkkel, akkor ott mr nemzeti szint lesz az Isten Kirlysgnak kiterjedse. Dniel a szabaduls utn magas szinten kpviselte Isten Kirlysgt ott Babilonban.
- Isten helyrelltja a te j dolgodat, ahogy a Dnielt is tette. Egzisztencilis helyrellts, felemeltets, elismers, lds.
- A prftai kenet s kijelentsek nagyobb mrtke, amelyeket Isten rbz az ilyen prftkra.
Csak azok a prftk, akik Babilon szellemvel szemben radiklisak, s konfrontldnak, azok fognak olyan szint felemeltetsben, s termszetfltti szabadtsban rszeslni, mint Dniel.
Ma benne lnk abban a korban, amelyrl Dniel prftlt, az utols idkrl. Ezrt most kell felszabadtanunk a Dnieli kenetet, jellemet s a prftai szolglatot, amely kpes megrteni azokat a ltomsokat,idket, amelyeket Dniel ltott.
Csak a Dnieli kenet, a radiklis kitart szentek azok, akik kpesek lesznek ebben a vilgbirodalomban megmaradni ( Dniel 7:26 ) , amelyrl Dniel prftlt.
„ De majd sszel a trvnyszk, s elveszik a hatalmt, megsemmisl s vgleg elpusztul. A Felsges szentjeinek e np lesz az g alatt minden orszg kirlyi uralma, hatalma s nagysga. Ez a kirlyi uralom rk uralom lesz, neki szolgl majd s neki engedelmeskedik minden hatalom. „
Ma benne lnk Dniel ltomsnak korba. Ma elhvjuk azokat a prftai szolglkat, akik nem a vgidkrl prftlnak, hanem a vgidkben gyakoroljk Isten Kirlysgnak hatalmt s kpviselik azt.
Ezrt te, aki lehet hogy pp most vagy Babilon szellemnek a prse alatt, tudd meg, hogy a te Istened, akit llhatatosan tisztelsz, kiszabadt tged. Lsd a vgt szellemben, mert nem a hamis kirlysg lesz az utols sz.
A hamis kirlysgra, kihirdetjk Isten tlett:
„ Megmrt tged mrlegen s knnynek tallt. Szmba vette Isten kirlysgodat Babilon s vget vet annak!”
Vget vet az egyhzban is s a vilgban is. Babilon fejedelme nem gytri tovbb a szenteket betegsgekkel, tkokkal, megktzttsgekkel, szellemi vaksgban tartva ket a Jzus Nevben.
Dniellel meg akartk etetni Babilon teleit. Ma is ezt teszi sok egyhzban. „ Azt mondd te is, amit a tbbiek, azt tedd te is, amit msok, nem lghatsz ki a sorbl mg a gylekezetben sem.”
De a prftk egyedi letutat jrnak be, nem rtik ket, be akarjk ket skatulyzni, s mindenfle szolglatot rjuk bzni, amelyek nem az ajndkaik.
Sok gylekezetben nem ismerik fel ket, hanem rjuk bznak valamit, s elvrjk, hogy engedelmeskedjenek azon a helyen. De az nem az elhvsuk, nem tudjk azt sikeresen, az elvrsoknak megfelelen vgezni. A vezetk nem rtik, a prftk pedig frusztrldnak, mert nincsenek a helykn, nem azt csinljk, ami az elhvsuk, amit az r akar. Van egy idszak,amg engedelmeskednnk kell, azonban ha megltjuk, megltjuk az identitsunkat, megltjuk, hogy hol a helynk, akkor legynk radiklisak s merjnk nemet mondani . Krd Istentl, hogy lltson be a te rksgedbe. Isten pedig elkezd cselekedni az letedben, tbb mr nem az trtnik veled, amit te akarsz, elindul a helyrells. A prftk klnleges kikpzsen vesznek rszt.
Babilon kirlysgnak a jellemzje tovbb:
- A felekezeti gondolkods : a vallsos szellem megnyilvnulsa ez. Amikor Isten Kirlysgt keretek kz akarjuk szortani, s bekorltozzuk.
- Jellemzje mg a felekezeti bszkesg –minden egyhz magnak sajttja ki az bredst. De Isten nem felekezetekben gondolkodik, nem korltozhatjuk t be.
- Amikor nem a kijelentst adt, hanem magt a kijelentst nnepeljk!
- Felekezetnk, egyhzunk, nmagunk nneplse, s nem Bibliai nnepek nneplse.
- Konfliktus kezelsnl trvny al helyeznk embereket, elvrsainknak kell megfelelnik, lelki beszdeinkkel leterhelhetnk embereket, szeretetnk megvonsval prbljuk engedelmessgre brni az embereket, vagy krhoztatst helyeznk rjuk, hogy neknk legyen igazunk – ez Babilon, ez varzsls!
- Tlzott rzelmi szeretettel ktjk magunkhoz az embereket, gy motivlva ket engedelmessgre.
- Amikor az rtelmnkkel kontrollljuk az Isten munkjt, a Szent Szellemet, mskor kontrollljuk a pnzt, a gyerekeinket….. ez Babilon
- Vezetknt trvnyes elvrsokkal, feltteleket szabva, krhoztatssal akarjuk engedelmessgre brni Isten npt
- Leuralssal, manipullssal, rzelmi zsarolssal vagy befolsolssal vezetnk szolglatot, vagy trtnk embereket
- Jzabel az egy diktatrikus szellem, nyomul s erszakos. Ki kell jnnie a magyar npnek s az egyhznak a kommunizmus diktatrikus gondolkodsbl, s ki kell jnnie az egyhz diktatrja all is.Ha a psztor vagy az egyhz diktl, az nem mindig ugyanaz, mint amikor a Szent Szellem vezet.
- Mind a demokratikus vezets, mind a diktatrikus vezets egyhz ennek a szellemnek a lthat megnylvnulsa, s gymlcse.
- " Szerezznk magunknak nevet" ( I.Mzes 11:4 ) Bbel tornynak ptit ez motivlta. Ha a bszkesg, nteltsg, vagy hatalomvgy a motivcija egy szolglat ltrejttnek, vagy ha vilgi elismersre vgyunk a szolglatunkkal......nos ez nem az Isten Kirlysga.
- I.Pter 5:3 Sokszor a vezetk uralkodnak a rjuk bzottakon.
- Nylvnos megszgyentsek a gylekezetekben.
- A prftk azt hrdetik, amit az emberek hallani akarnak, mert csak ezeket a prftkat szeretik.
Amikor megalkuvs van, akkor bejtt Babilon, akkor jn a lts veszts (lsd: Ciddkijja, akit elrabolt a Babiloni kirly s megvaktotta ) rosszul mennek a dolgok, rosszulltek jnnek, zrzavar jn, mert beengedtk valahol.
Amikor bejtt vagy almentnk valahol, egyet beszltnk akkor elvesztjk az ernket is ( lsd:Smson – aki a felesge varzslsnak engedett ) ktsgbe vonjuk az elhvsunkat ( Keresztel Jnos ), akkor meneklni akarunk vagy elrejtzni
( lsd: Ills a Hreben ) .
A felismersnek kt szintje van:
- Amikor felismerjk jellemvonsait a sajt letnkben, csaldunkban, munknk sorn, munkahelynkn, szolglatunkban, kapcsolatainkban, gondolkodsunkban stb. Ezutn megtrnk s levetkzzk a babiloni szoksokat, s gondolkodsmdot, s megjtjuk az rtelmnket. Ez nem egy nap alatt megy vgbe, hanem hossz folyamat eredmnye.
- Felismerni az egyhzban, a vilgban s a tgabb krnyezetnkben is. Konkrtan felismerjk a kereskedelemben, a politikban, megismerjk a gazdasgban, a kultrban, az egszsggyben, s a mdiban. Felismerjk az alapelveit, a gondolkozst, s azt hogyan hat rnk.
Csak a felismers utn tudjuk kikszblni radiklisan, hogy ne jjjn be, s ne legyen hatssal az letnkre.
Ktfle kirlysgnak az tkztetsrl volt sz eddig a babiloni, hamis kirlysg s a Dnieli Isten Kirlysga. Ktfle egyhz van a az igaz s a hamis, amely ma ezekben a napokban lesen el fog vlni egymstl.
Isten Kirlysga mindeddig erszakot szenvedett ettl a hamis kirlysgtl. Isten Kirlysgt ha radiklisan kpviseljk, a kenet is radiklis lesz s annak az eredmnye, gymlcsei is radiklisak lesznek.
Ha megalkuszunk s cssztatunk, elsiklunk e fltt, nem akarjuk elimerni s beismerni, kikerljk, halogatjuk, akkor egy ertlen, gerinctelen keresztnysggel talljuk szembe magunkat, amelyben az evangliumnak nincs ereje, nincs le, egy lekerektett evangliumot hirdetnk. Amelyik egyhz, nem konfrontl Babilonnal, az csupn tejtpllkkal eteti Isten npt, amely knnyen emszthet, s mlyrehat vltozst nem eredmnyez.
Ma amikor az emberek lete valsgos problmkkal terhelt, akkor az egyhznak valsgos, tartalmas szellemi tpllkot kell adnia a „ bjital” helyett, amely megnyugtat s elaltat, de nem gykrkezel, s nem eredmnyez radiklis vltozst az emberek letben.
A Szent Szellem azt mondja most neked magyar egyhz, hogy llj bele az elhvsodba. Engedd, hogy kibontsam neked szemlyesen a te elhvsodat, a te szolglatodat.
Ahhoz azonban, hogy ezt meglsd s ezt elvedd, ki kell futnod Babilonbl, nem lehet megalkudni.
A Szent Szellem csak ott mozog szabadon, s ott rzi jl magt, ahol nincs ott Babilon kirlysga, hanem a Felsges Isten uralkodik.
Ahogy Dnielnek j dolga lett, miutn radiklisan szembe szllt Babilon kirlyval, azutn az Istene kiszabadtotta t, s helyrelltotta a j dolgt, gy lltja helyre Isten a mi j dolgunkat is, ha nem lesznk megalkuvak.
( Jelensek 18:3 )
" Babilon fktelen parznasgnak borbl ivott minden nemzet."
Azt krdezi ma a Szent Szellem, hogy Babilon serlegbl iszunk, vagy a Szent Szellem bortl fogunk megrszegedni?
Gyr. 2010. mrcius 11.
Suchn S. Ilona s Such Attila

|