judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2009-12-26
 

 

 

 

 

 

 

KETTŐS  KENET

 

 

Akháb házában olyan erős volt a bálványimádás, hogy kellett  egy Illés próféta  aki Isten beszédét radikálisan képviseli, vállalja az erős konfrontációt; ledönti a Baál imádatot; és

képes megölni a Baál papjait. Akhábhoz Isten hívta el Illést, mert Akháb az országot egy hamis istentiszteleti formába vezette bele. Illésnek ítéletet kellett prófétálnia, ami egy súlyos szárazságot eredményezett. Erre a nehéz élelem nélküli időre  azt mondta Isten Illésnek:

 

Eredj el, rejtőzz el. Isten biztosít prófétájának egy életben maradási lehetőséget a Kérit pataknál, de ez nem volt több, mint a túlélésről való gondoskodás természetfeletti módon.

Azonban egy idő után el kellett innen Illésnek költöznie, de még mindig az elrejtőzött állapotban volt. „ Kelj föl,lakj Szidonban! „  Ez az Isteni gondoskodás Illés számára csak ott volt érvényes azon a helyen, - ez minimális ellátás, ami mégis természetfeletti.

 

A harmadik hely ahova mennie kellett, az Akhábbal való találkozás helye, amely már Samáriában volt.

Megláttam azt, hogy az Illési kenet és az Illési út az még nem a nagy természetfeletti csodák kenete és útja; az Illési prófétai  kenet az embereknek még nem hoz segítséget, és természetfeletti megoldásokat a menyből.

 

Az Illési kenet a lepel lehullást eredményezi, amikor az ember és a nép elkezd szellemben járni; amikor elkezdi levetkőzni a vallásos köntöst és a varázslást és elkezd harcolni ellene.

Az Illési kenet az amikor meglátod, hogy az örökséged ahova beleszülettél itt Magyarországon az pedig Jézabel és az Akháb háza; - amikor meglátod azt, hogy kijönni nemcsak fizikailag kell belőle, hanem szellemben is és meg kell törni azokat a szövetségeket, amelyeket megkötött Akháb háza Jézabellel.

 

Az Illési kenet az amikor elkezded meghallani Isten hangját, az amikor felvisz téged egészen a Kármel hegyig, a szétválasztás helyére, bemutatkozik neked és meglátod te is, hogy az Úr az Isten; bemutatkozik neked Jahve Cidkénu az igazság Istene és felszabadul nálad is az igaz istentisztelet.

 

Az Illési kenet a SZÉTVÁLASZTÁS  kenete, és amikor ezen az Illési úton elkezdesz menni, akkor Isten folyamatosan világít rá az életedben levő hamis féligaz dolgokra. Ez az út a folyamatos harc útja Jézabellel, és az Akhábi örökséggel a folyamatos szellemi ébrenlét útja.

Ez az út nem a bővölködés útja, legalábbis a Kármel hegyig nem; ez az út az ítélet útja; a minimális ellátás és az Istentől való teljes függőség  elkezdésének az útja.

Ez az út az emberi, a testi és lelki dolgok leépítésének az útja, és nem a nagy csodák útja.

 

Ha erre az útra ráteszed a lábad, akkor a vallásos világ el fog téged ítélni, nem érti meg, hogy mit csinálsz és mit miért teszel. Nem érti miért konfrontálsz, nem érti hogyha te az igazságot képviseled akkor mégis miért van szárazság a te életedben is? Ha nálad van Isten igazsága akkor miért nincs ellátás a menyből, és hol vannak Illés a csodák, ha lesznek akkor majd hiszünk neked. Nem érti ezt az elrejtőzést sem, szokatlan, miért nincsenek kapcsolataid Illés?

Miért vagy egyedül? Te egyedül nem képviselheted az igazságot! Még az özvegyasszony is megkérdőjelezi: „ mi bajod velem Isten embere? „

 

Illést Akháb háza egyáltalán nem érti meg, azonban a Kármel hegyen Isten leteszi a pecsétet Illés mellett, de csak ott; addig  Illés még sokat volt vádolva és a létminimumon élt.

Azonban a Szent Szellem biztat: folytasd Illés ne állj meg, menj jelenj meg Akhábnál, menj a hegyre állítsd helyre az Úr lerombolt oltárát; állítsd helyre az igaz istentiszteletet.

 

 Azt mondja a Szent Szellem, hogy ennek az igaz istentiszteletnek helyre kell állnia a te személyes életedben , az egyházban és az Illési kenetnek el kell jutnia az egész országba és el kell jutnia az ország vezetéséhez, hogy a hamis, és titkos, tisztátalan dolgok lelepleződjenek.

 

De figyeljük meg ez a kenet feltámadt sok-sok évvel később Keresztelő Jánosnál is, az ő felkészítése szintén a pusztában zajlott szintén minimális ellátással, és a mai Illéseknélsincs ez másképpen. János szolgálata sem a csodákról szólt még, hanem egy előkészítés, volt a természetfeletti felszabadításához. Az ő kenete az ELŐUTÁR KENET  az útkészítő kenete. Jánosnak is a régi vallásos istentiszteleti formát kellett leépítenie és újat hírdetnie, ezzel készítette elő az utat a természetfelettinek, a csodáknak, a Jézusi meglátogatásnak.

 

Az Illési prófétai kenet a szétválasztásról szól, egy úttörő vagy áttörő kenet, amely áttöri, ledönti a hamis féligaz vallásos  falakat, lerombolja a vallásos szellem alatt felépült értelmi magaslatokat a fejekben; és lerántja a leplet az ember szelleméről, hogy előjöjjön az Isten imádása szellemben és igazságban, ne pedig értelemből és érzelemből.

Az Illési kenet nélkül Elizeus nem tudott volna az emberek felé természetfelettivel szolgálni, ezért kellett az Illési szolgálat, hogy előtte rendbe tegye és helyreállítsa az emberek fejében  az Izrael Istenéhez méltó istentiszteletet.

 

II.Királyok 2:2,9

„ Illés ezt mondta Elizeusnak: maradj itt mert engem Bételbe küldött az Úr. De Elizeus így felelt: Az élő Urra és a te életedre mondom, hogy nem hagylak el!

9. vers: Jusson nekem a benned működő szellemből kétszeres rész. „

Elizeus elhitte, megragadta, meglátta az Illési kenet nagyságát, valódiságát és tovább adta azt a következő generációnak. A kettős mérték azt jelenti: mikor már nemcsak te érzed az Isten jelenlétét, hanem át is tudod azt adni. Azt jelenti, hogy felszabadulnak a csodák és az emberek szükségei betöltődnek.

De az Elizeus kenetének az árát Illés fizette meg; ha ő nem mutatja be Izraelnek az ő igazi Istenét - az ő konfrontációja, felismerése nélkül, az ő engedelmessége nélkül, az ő harca nélkül Jézabellel-  nem lett volna Elizeuson a kettős mérték.

 

Az Illési kenet új kijelentést ad Istenről magáról, amikor lehull a törvénykezés leple akkor megismered a te Abba Atyádat,új jelentőséget kap a kereszt, a megváltásod, eltűnik róla egy homály, mert kijelenti magát és az engesztelést neked. Mert a Kármel hegy az a hely ahol Isten kijelenti, megismerteti magát Izraelnek.

 

 Az I.Mózes 15:17-ben látjuk azt, mikor  az Úr először kötött szövetséget Ábrahámmal akkor megjelent és beszélt vele Isten, meglátogatta.

I.Mózes 8:20 Amikor Noé oltárt állított az Úrnak Isten megjelent ott és beszélt.

I.Mózes 35:7  Jákób is mikor Isten parancsára épített oltárt, ott mindig megjelenik az Úr, megszólal és meglátogat.

 

  Ezen múlik minden, hogy milyen oltárt építesz te az Úrnak? Milyen a te istentiszteleted, mert ha helyes, ha bálványimádás nélküli, akkor a te Istened elfogadja a te áldozatodat, felel és megszólal neked, meglátogat téged nem kell hozzá erőlködni és nem kell monumentális dicsőítés sem.

Isten megígérte Izraelnek hogyha oltárt épít neki akkor ott meg fog megjelenni neki.

Ezért minden itt kezdődik el, a természetfeletti itt szabadul fel a te oltárodnál. Ha az otthonodba nem  házibálványokat tartasz, és nem azoknak hódolsz ( pl. tévé, internet különböző hobbik, szenvedélyek, mániák ) hanem az Úrnak állítasz oltárt, akkor Ő válaszol neked a te imakamrádban. Az Illési kenet ugyanis leépíti, megítéli ezeket a házibálványokat is, és  az Elizeusi kettős mérték is itt indul el.

 

Illés palástját csak úgy lehet megszerezni, ha Illéssel együtt elmegyünk először Bételbe az Isten házába, majd Jerikóba és legvégül a Jordánhoz.

Az Illésen működő szellem kettős mértékének is ára van; végig kell menned Elizeus Illéssel ezen az úton, de menj mert át kell venned ezt a kenetet, hogy a városodnak, a gyülekezetednek, a népednek ( II.Királyok 2:19 ) a vizét meggyógyítsd.

Elizeus nem kritizálta Illést, Illés pedig jó atyaként átadta a kenetet  Elizeusnak, ő pedig jó tanítványként követte.

 

Illés mintegy mentora volt Elizeusnak, aki nem sok csodát látott Illésnél, de valószínűsíthetjük, hogy tudott, látta vagy hallotta azt amikor Illés Jézabellel konfrontál és ítéletet hírdet neki. Nem neki kellett ezt az úttörő kenetet felszabadítani, neki tovább adnia kellett.

A prófétai kenet az nem megalkuvó, nem köt kompromisszumot a békesség kedvéért; lásd Dávid és Dániel, Dávid sem kötött szövetséget Saul házával, elkülönülve nélküle harcolt.

Dániel is radikálisan nemet tudott mondani az akkori vallási hatalomnak és bátran konfrontált vele, vállalva az oroszlánvermet is. Isten  odaáll az Őt felvállaló próféták mellé és leteszi a pecsétet mellettük, bár nem mindig úgy ahogy azt mi várnánk. Mert az Illés mellett sem volt ott a pecsét csak a harmadik év végén; Dávid mellett sem volt ott a királyi kenet csak miután 

 megharcolta a maga harcait és Dánielnek is le kellett mennie a verembe ahhoz, hogy felemeltessen később. Kérdezhette volna a vallásos nép, hogy most mondd meg Dániel hol van a te Istened, hogy engedheti meg hogy ebbe a verembe belekerülj?

 Mikor Dávid Saul elől menekült kérdezhették volna tőle a vallásos Saul emberei: Dávid milyen király vagy te, hol a koronád és hol a te Istened aki felkent téged?

 

Minden prófétának meg kell harcolnia a maga harcát az ellenséggel szemben; kenet másképp nem lesz.

 

Katt. ide:

 Kettős   kenet  2.rész