Ketts kenet 2. rsz
Visszatrve Illshez s Elizeushoz; az Illsi kenet akkor kezd el felszabadulni amikor elszr kezdesz el konfrontlni a Jzabel szellemvel, ekkor lehull a lepel s elkezdesz szellemben ltni. Kezded levetkzni a vallsos palstot, majd egyre tbbet s egyre vilgosabban kezded ltni, rteni Isten beszdt s tjait; elkezd felszabadulni a prftasg szelleme, akkor is ha nem vagy prfta. Ennek az tnak klnbz szintjei vannak – bele tartozik az is, hogy ott kell hagynunk rgi kapcsolatokat s j Isten szerinti kapcsolatok jnnek el; esetleg le kell zrni rgi folyamatokat, utakat, majd tovbb kell mennnk mint Illsnek is ahogy ott kellett hagynia a Krit patakot,ott kellett hagynia a Sareptai zvegyasszonyt is s mindezt egyedl.
Hossz az t a Karmel hegyig szellemben is, sok-sok harc s konfrontci a varzslssal s a vallsos szellemmel, amg mr teljesen felismered s gyzelmed is lesz felette.
Elizeusknt kenetet csak akkor tudunk tovbb adni, ha mr a szemlyes letnkben leszmoltunk ezzel a szellemmel.
Az Elizeusi kenet csak az Ills kenete ltal Jzabellel val harc sorn jelenik meg akr az egyni vagy a gylekezeti letnkben . Nem Illsnek kellett teljesen kirtania Akhb hzt, s Jzabelt, neki be kellett mutatnia Izrael Istent s ki kellett hrdenie mit mond Isten erre az Akhbi rksgre .
Azt lttam meg, hogy Isten milyen blcs volt akkor amikor azt mondta Illsnek, hogy kenje fel Jhut kirlynak egy idben kenje fel Elizeust is. Mindkettjknek ms volt a szolglata s terlete, mgis mindegyik az Ills palstjval, Ills szellemvel volt felruhzva.
Jhunak az volt a feladata, hogy rtsa ki Akhb hzt, Elizeusnak pedig az, hogy ebben a szellemi httrben tegye meg azokat a csodkat s tltse be az emberek szksgeit; tegye a vros vizt ihatv, vagy ha hsg van teremtsen csodt.
Meglttam azt, hogy az Illsi elfutr szolglatbl s annak gymlcseknt jtt el a Jhui apostoli s az Elizeusi prftai szolglat, a kt szolglat egytt volt sikeres. Ltszlag azonban nem sok kzk volt egymshoz, de a Jhun lev harci kenet biztostotta Elizeus szmra azt, hogy Akhb hza tovbb mr ne ldklje meg a prftkat, hanem azok az emberek s az orszg fel tudjanak szolglni.
Jhu az Ills kenetvel vgezte azt,amit az Ills Istene rbzott;Akhb minden hozztartozjt meglte s Akhb hzbl minden tekintlyes s bizalmi embert meglt, Akhb papjait is kivgezte. Jhu tkletes, radiklis tiszttst vgzett kitakartotta a Jzabeli rksget.
A ketts mrtk s a teremt csodk az egyhz letben is csak akkor tudnak felszabadulni, ha a vezetk egy szellemi harci kenettel rendelkeznek , s folyamatosan leszmolnak Jzabel s Akhb szellemvel annak minden megnyilvnulst kirtjk s teljesen kitiszttjk az istentiszteletet ettl az rksgtl.
Az Elizeusi kenet mg teht kell s fontos a Jhui szolglat, hogy a Jzabel szelleme ne kapjon teret; mindkett az Illsi kenetet hordozza magba. Br Jhut vgl mgsem Ills kente fel, hanem Elizeus parancsra egy prftatantvny, mgis ebbl a forrsbl ered s az elhvsn ez nem vltoztatott. Az feladata az volt, hogy : „ rtsd ki uradnak Akhbnak a hzt!”
Elizeusnak vgig kellett mennie azon az ton Illssel ami Btelig vezet; Btel az Isten hzt jelenti. Btel az oltrpts helye, az Isten megltogatsnak a helye, az imdat helye, a helyes ( nem trvnybl val, hanem Szent Szellem vezette ) istentisztelet helye.
A kvetkez hely a msodik szint, ahov el kellett mennik a kenet megszerzsig egytt az Jerik.
Jerik a prftai harci kenetet jelenti, amely fel kell hogy szabaduljon minden prftnl.
A harmadik hely a Jordn ahol Jzus s Keresztel Jnos is egytt voltak. Itt trtnik a kenet tads a dupla mrtk elvtele. A Jordnon val tkels a fldi trvnyszersgek fellrsa mennyei mdon. Ills felszabadtotta a termszetflttit Elizeus szmra, s ezutn Elizeusnak mr egyedl is ment.
II.Kirlyok 2:14-15
„ Elizeus fogta Illsnek a leesett palstjt , rttt azzal a vtre s gy szlt:
Hol van az r Ills Istene, hol van ? Amikor rttt a vzre az kettvlt, Elizeus pedig tment rajta. Lttk ezt a prfta tantvnyok akik tellenben Jerikban volak, s ezt mondtk: Az Illsben mkd szellem Elizeusra szllt. „
Ma a vgidk egyhznak Isten jbl odaadja az Illsi kenetet, majd vele egytt az Elizeusit ie. Ez a kenet azonban csak a Jzabel szellemvel val konfrontcival, s a kirtsa sorn szabadul fel. Isten ma kihozza a prftkat a Jzabeli befolys all, kihozza Akhb hzbl, a hamis istentiszteleti formbl, a vallsbl, kiveszi bellk mindazt ami ezalatta szellem alatt rrakdott, megtiszttja ket, felruhzza a szentsg tzvel s ha tovbb mennek az Illsi ton odaadja nekik a ketts kenetet . Ez hossz t s meg kell szlnie a magyar eklzsinak a Krisztus Testnek a prftknak a ketts kenetet. Ez tulajdonkppen egy ketts szls, egy iker szls – az els az Illsi az elfutr kenet majd kveti az Elizeusi ketts mrtk.
A prftai harci kenettel, amelyet mr megszereztnk eltte Jerikban, rcsapunk az elttnk tornyosul akadlyok, problmk Jordnjra, s tmegynk rajta szraz lbbal! tmegynk olyan nehzsgek, krzishelyzetek Jordnjn, amelyet fldi – emberi skon mr nem lehet megoldani, itt jn el a termszetfeletti kenet.
Hrom ilyen elfutr szolglattal felszabadtott apostoli szolglatot mutatott meg a Bibliban a Szent Szellem; mindhrmat Isten nagy megltogatsa, beavatkozsa kvet Izrael npnek az letben. Mindhrom korszakalkot volt, helyrellst hozott Izraelnek s mindhrom apostoli szint kormnyzst jelent.
Az els az Ills s Elizeusi a msodik a Dvid s Salamoni a harmadik a Keresztel Jnos s Jzusiszolglatok. Mindegyik szolglat egy megharcolt, tekintllyel br szolglat, amely mr nem befolysolhat, nincs kitve az ellensg, a vallsos szellem s a tradcik gyzelmnek, mert azt az tkszt kenet mr megharcolta.
Ahogy Ills gy Jnos is konfrontlt Jzabel szellemvel ( Jnosnl Herdes ltal volt kpviselve ez a szellem ) ; Ills depresszis lett tle, mg Jnos belehalt ebbe a konfrontciba. Jzus elismerte a Jnos szolglatt.
Mindegyik tkszt prfta elutastott volt a vallsos, trvnyesked, hagyomnytisztel vilg rszrl. ldztk Illst is s Dvidot is, Keresztel Jnos az letvel fizetett.
Az elfutr kenet az amelyik flszabadtja elhvja a ketts kenetet; a vallsos vilg mg nagyon ldzi s nem rti, de e nlkl nem szerezhet meg sem a Salamoni, sem az Elizeusi, sem a Jzusi magasabb szint.
Csak az Ills prftai beszdei s tze, csak a Dvid prftai zsoltrai, himnuszai s harcai s a Keresztel Jnos megtrsre hv szava az az elfutr, tkszt kenet, amely elhvja, felszabadtja a ketts mrtket. Ezrt ne utastsd el magyar eklzsia az Illseket, a Dvidokat s a Keresztel Jnosokat sem!
Ez az tkszt prftai harci kenet meghatroz ma is az apostoli szolglat szempontjbl.
Ma sem gyerek jtk felvenni Jzabel szellemvel s egyben az g kirlynjvel a harcot, de kveti a ketts mrtk lds.
Ahogy Ills elfutr szolglatnak ksznheten eljtt a ketts kenet Elizeusnl, gy volt ez Salamonnl is. Az anyagi bsggel elltott templom pts kenete nem fakadt volna fel ha eltte Dvid nem harcolja meg s nem szerzi meg azt a sok hadizskmnyt, s ha nem kapta volna meg Istentl a templom tervrajzt. Ilyen rtelemben Dvid is egy elfutr, egy tkszt volt. De ugyanezt ltjuk Jnos s Jzus szolglatban is; a kvetkez generci mr nagyobb ldst hordoz s kpviseli az apostoli ketts kenetet.
Az elz nemzedk imja s szolglata, ha az Isten szerinti volt, az elz generci harcai a kvetkez nemzedk gyzelmeit, aratst segti el.
A msodik genercis keresztnyeknek sokkal knnyebb dolguk van, ha nem betemetett kutakat hagytak az utdokra, akkor csak r kell lpnik az sk ltal kitaposott utakra.
Isten tbb genercis Isten, lthatjuk ezt a ptrirkknl is, brahm, Izsk s Jkbnl, trkldik az lds s hatvnyozdik a kenet is, akkor ha t van adva.
Azokat a prftkat, apostolokat akiket Isten elhvott erre az Elizeusi szolglatra, most ezekben a napokban kpezi ki ; ezekben a napokban harcoljk meg a jv gyzelmeit.
Imdkozzunk rtk, hogy ne a depresszi gytrje ket, ne fradjanak bele, ne haljanak bele szellemileg ebbe a harcba.
Malakis 3:23
Az utols idk egyhznak az gret gy szl:
„ n pedig elkldm hozztok Ills prftt, mieltt eljn az rnak nagy s flelmetes napja.
Az atyk szivt a gyermekekhez trti, a gyermekek szivt az atykhoz; klnben pusztulssal sjtom a fldet, amikor eljvk. „
Zirc. 2009. februr 6.
|