judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ltogatottsg
Induls: 2009-12-26
 

 

 

 Such Attila:

                       DVID STORA

                    (Kulcs az imdathoz)

 

  Lehet, hogy sokan rtak, vagy prdikltak mr errl, vagy prbltk megvalstani Magyarorszgon, de nem lehet rla eleget beszlni, hiszen elengedhetetlen kulcs Isten imdathoz, a kijelentsek, stratgik elvtelhez.

 

  Szeretnm megosztani veletek azt, amit ezzel kapcsolatban a Szent Szellem kijelentett nekem. Hiszem, hogy egy ilyen kijelentsre nekem is s mindazoknak szksge van a Dvid storrl, akik ebben a szolglatban elhvst kaptak, s akik ebben szolglni fognak.

  Egyik reggel imdkozs kzben egy rvid ismert dalszveg ismtldtt bennem, „Bemegyek a szentek szentjbe s hdolok neked”, de ez egy id utn kiegszlt bennem azzal a kijelentssel, hogy bemegyek az rksg fldjre s bevgzem tetteidet.

  Ettl a pillanattl kezdve elkezdtek jnni a kijelentsek. Kezdet kirajzoldni egy lts Dvid stornak felptsrl s mkdsrl. Nem a msok ltal ismtelt dolgokat szeretnm lerni, hanem amit nekem a Szent Szellem most aktulisan kijelentett errl.

 

  Elszr rviden egyszeren lerom a kijelents alappillreit, majd ksbb azokat, amit kiegsztsknt kaptam hozzjuk. Egy biztos, hogy ma arra kell trekednnk, hogy bemenjnk a szentek szentjbe, az Isten imdatnak, jelenltnek helyre, megszenteldve. s ahova mennnk kell, az a szently az Atya bensje. Ehhez tbb kenetre van szksgnk, aminek egyttesen kell, hogy mkdtesse Dvid stort.

 

      1. Dvidi- kirlyi imd kenet- ahogy maga Jzus Krisztus imdta az Atyt- minden nap bemenni az storba, felmenni az hegyre, jelenltbe.

 

 Dvid szolglata egy Krisztusi (kirlyi), apostoli elkpet mutat szmunkra, a vele jr felelsggel s hatalommal, kirlyi kenetben jrva.

 

2.      Papi imd kenet. Ez ltsom szerint az Aszf, Hmn, Jedutun s Knnis kenete.

 

 k voltak azok a vezet papi (hivatsos, teljes idej) szolglk, akik Dvid storban a nap 24 rjban a fiaikkal, lnyaikkal vgeztk az imdat szolglatt.

 

3.      Pter, Jnos s Jakab kenete (Melkisdeki papi kenettel)

 

 Ez a kivlasztott apostoli kenet, Sion hegyn, az imdat, az Isten dicssgnek helyn val szolglat. Nem csak elhvs, ami mindenkire vonatkozik, hanem szemlyes kivlaszts egy adott szolglat, Isteni terv beteljestsre. Stratgiai kikldets a fldi szintre, vgrehajtsi terletre. A Mrk 9: 2-13 igiben is lthatjuk, hogy a tantvnyok Jzus vezetsvel felmentek a hegyre, ahol megtapasztaltk Isten dicssgt, de nem ott kellett strat ptenik, mert ez a hely mr megjelentette Isten dicssgt, stort. Ez elssorban egy szellemi valsg, aminek kijelents, megtisztuls, akarat s cselekedetek ltal mkdnie kell itt a fldn, bemutatva azt msoknak s bevezetni azokat erre a helyre.   Neknk itt a fldi szinten kell helyet adnunk Dvid stornak.

 

 Azt lttam meg, hogy a hrom apostoli szolglban kiemelked volt hrom kenet s ezeknek egyttes bevetse. Pter- vezet apostoli kenet, Jnos- prftai kenet s Jakab a radiklis evanglista kenet. Most gy az utols idkben az t szolglati ajndkot Isten gy kapcsolja ssze, hogy elszr aktivlja az apostoli – prftai kenetet, ami a ltst hordozza, ehhez hozz illeszti az evanglista kenetet, ezek gy egytt egybegyjtik a nyjat. Egy j bredsi hullm indul el, s itt kapcsolja be a Szent Szellem a psztori s a tanti szolglatot, hogy a rgi s az j megtrtek psztorolva s tantva legyenek, megmaradjanak a karmokban s megersdjenek.

 

 Ezeknek a szolglatoknak teokratikus (Isten ltali) rendben kellet, lehetet felplnie, megvalsulnia s mkdnie. Ez isteni rendet, egyms mell rendelst, egyttmkdst jelent, mg akkor is, ha vezetket is rendelt a szolglat irnytsra, igazgatsra. Ezt csak az Istentl kapott tekintllyel, ltssal s blcsessggel vgezhettk. Mindenkinek az Isten eltti alzattal s az emberekben lv Isteni tekintly eltti alzattal kellett rszt vennie, engedelmeskednie a csapatmunkban, tisztelve, megbecslve, elismerve, tmogatva egymst s annak szemlyt, szolglatt.

 

4.      Ngy dimenziban val mozgs, vagy lts kenete:

 

-          Harmadik menny szintje: - az Atya trnjnl (mennyei helyekrl val kormnyzs, lts, mozgs). Mikzben Dvid storban, Sion hegyn vagyunk s szolglunk, ezt a szintet kell jrnunk.

-          Msodik menny szintje: - a stni fejedelemsgek terlete. Az ott ltottak alapjn ellenkormnyzs, ennek a szintnek az ttrse

-          Fldi szint: Lts, mozgs, kzbenjrs, vgrehajts szintje.

-          Fld alatti szint: - a Seol s az Alvilg. Az ott ltottak alapjn ellenkormnyzs.

 

  Ezekrl mg rengeteget lehetne rni, de most csak annyit, hogy mikzben szellemben a 3. gben az Atya trnjnl az ott kapott lts alapjn kormnyzunk, a lelknk s a testnk a fldi szinten tevkenykedik, cselekszik, vgrehajt s kommunikl az emberekkel. Egyrszt akik fel szolgl, msrszt, akikkel egytt szolgl.

 Szellemi mozgsban, kihozva az embereket a fogsg terleteirl, kihirdetve az Atya tervt, beksrve ket az rksgk fldjre. 

 

  Egy mondat ismtldtt bennem mikzben ezeket lertam.

 Nem apink, hanem az Atynktl val rksgbe lpnk bele, s azzal kilpnk az emberek fel, hogy betltsk az elhvsunkat, Jzus Krisztusi kenetvel. men, Hallelja!!!

 

 Ehhez egy valsgos kijelentsbl s a kijelentshez prosul cselekedetekkel, lpsekkel, szellemi vrszvetsget kell ktnnk az Atya Istennel. Szellemben azt kell tennnk, amit brahm tett: krlmetlkedett s gy tudott belpni s megmaradni Isten jelenltbe. Itt megjelenik a Krisztusi vrldozat (Szemlyes nfelldoz) elkpe, amikor brahm pldt mutatva a krlmetlkedssel sajt vrt ldozta a frfiassgnak helyn. Ez nem vletlen, hogy pont ott kellett megjelenteni ezt a szellemi dolgot. Ez volt az egyetlen igaz emberi vrldozat bemutatsa. Termszetesen neknk fizikailag nem kell mr ezt vgrehajtanunk, ha csak nincs kln szemlyes kijelentsnk r, de szellemben a mlyrehat, alapos megtrsre, megtisztulsra van szksgnk, szellemi krlmetlkedsre. Ez biztostja szmunkra, hogy belphessnk Dvid storba, felmehessnk Sion hegyre, belphessnk mennyei helyekre (pl. az Atya trnterme, az den, mennyei Jeruzslem stb.), ott tartzkodhassunk s az ott ltottakat leimdkozzuk a fldre.

 

  Ha vgigmentnk ezen az ton nzzk meg, hogy milyen kenetekben kell mozognunk Dvid storban, vagy a krl, az r elhvsa s kivlasztsa alapjn. A tanulmnyozs sorn ltnunk kell, hogy minden nvnek prftikus jelentse van s tanulmnyozni kell s belelpni abba s jrni benne.

 

 

  Dvid:

 

-          hber jelentse: szeretett, szeret, sszekt, egyest, fember

-          apja juhait rizte, psztori kenet

-          Smuel prfta kirlly kente fel, kivlasztott kirlyi (apostoli) kenet

-          Hrfzott Istennek a juhok eltt, Saul eltt,  imd bkt kenet

-          Legyzte, meglte Glitot a Filiszteusok bajnokt (neflim, ris),   Harci, gyzelmi kenet

-          Izrael kirlyaknt Jeruzslemet szellemi kzpontt tette azzal, hogy a frigyldt odavitette, s elhelyezte a storba (Dvid stora), s megszervezte az istentiszteletet s a templomptst.

-          73 zsoltrt rt, szerzi-prftai kenet

-          Jzus se

-          Mint a neve is mutatja Isten szeretetnek gondoskodsnak kiradsa

-          A Dvidi kenet tudja kormnyozni az Aszfi-Hmni-Jedutuni-Knnisi kenetet

-          Dvidnak jrnia kellet ezekben, hogy tlssa s kormnyozza ezeket

-          Dvid sszegyjti a keneteket: keress, kivlaszts, tants, felkszts, kiklds, felgyelet – a csapatot, nem az egynieskedket

-          Dvid kulcsai: olds-kts, prftls 

 

  Aszf: (Asf)

 

-          Hber jelentse: gyjt, sszegyjts, sszegyjteni valamit azrt, hogy azt megemsszk, elpuszttsunk- a sttsg cselekedeteit.

-          Vannak olyan erk, dmonok, fejedelmek, hatalmassgok, amik meg akarjk akadlyozni, hogy Dvid stora felpljn s gy a templompts motorjt kiiktassa.

-          Vannak letnkben, trsgnkben olyan dolgok, erk, amit Isten meg akar emszteni, el akar puszttani, hogy az pls zavartalan legyen s beteljesedjen.

-          Dicstsnk, imdatunk, prftlsunk, cselekedeteink olyanok, mint a fegyverek, azt kldjk ki harcolni, s ez hozza meg az ttrst.

-          Nem csak szp nekeket nekelnk, hanem harci nekeket (prfcik), amiknek le van s elvgzi mindazt, amirt az r az Szelleme ltal rajtunk keresztl kikldte azt.

-          Tudnunk kell, hogy ezekkel angyalokat aktivizlunk, k tmogatnak ezekben a harcokban

-          Hinnnk kell ezekben! Dvid storban elszr rombolunk, majd lts alapjn ptennk kell szavainkkal, cselekedeteinkkel (pl. prftai csel.)  

-          Aszf nevnek jelentsben megjelenik a csapatpts s harci kenet

-          Lthat a testleti kenet megjelense, ami nem helyettesthet semmivel

-          Klnbz kenetben jrk sszegyjtse, sszefogsa (pl. apostoli, prftai, zensz, nekes…….)

-          Csapatknt mkdve egytt egy Istentl kapott clbl

-          12 zsoltr szerzje (az 50., s a 73-83. zsoltrok)

-          lvita (pap) Dvid s Salamon idejn

-          feladatkrbe a templomi zene tartozott

-          hivatsos, teljes idej pap, dicst

-          I. Krnika 6: 24,39,s 15: 17,19

-          Lvi leszrmazottja volt (vezet szolgli rksg)

 

-          Dvid vezetket rendelt a stor s szvetsg ldja krli s a benne lv szolglat irnytsra, vezetsre. Kzben k is dicstettk, imdtk az Urat. Aszf cintnyron adta az temet, ritmust s kzben nekelt is.

-          Ihletet mdon jtsz Aszf irnytotta a tbbieket, a fiait (itt megjelenik a szellemi atyasg) maga a kirly Dvid felgyelete al tartozott. Dvid maga is a storban imdta az Urat. Ott vette a kijelentseket kzvetlenl Istentl, vagy kzvetetten az ott szolglkon keresztl.

-           

 

  Hmn:

 

-          Hber jelentse: hsges, megbzhat, hv, szerencst jelent,

-          Isten hsges, kitart dicstket, imdkat keres a krlmnyek s prbk ellenre is

-          Hsges zenszeket, nekeseket, prftkat tmaszt az r, akik odasznjk magukat a szolglatra, magasztalsra rkon keresztl 

-          Dvid lvita fnekese, Smuel  prfta unokja (prftai kenet)

-          I. Krnika 6: 18, 33, s 25: 5

-          A 88. zsoltr szerzje

-          Az Isten dolgaiban a kirly ltnoka (prfta) volt, hatalma nvelsre

-          Fiaival egytt nekelt (atyasg), vezette ket az neklsben az r hzban, a hangszeresek ksretben, vgezve az Istentiszteletet. – Az ihletet nekls vezet szerepe kiemelt.

-          A kirly, Dvid (apostoli atyasg) irnytsa szerint tevkenykedet Aszf, Hmn, Jedutun s Knnis is egymssal s a tbbiekkel is sszehangoldva

-          Prftikus dicst

 

  Jedutun:

 

-          Hber jelentse: dicsret, aki magasztal, magasztal krus, bizonysgtev, dicsretre mlt

-          A nv a hber tszava a Jada, jelentse: dicsrni, kezet kinyjtani (Isten fel), kizni valamit (az r angyalaival)

-          lvita, akit Dvid a szent stor zenszei vezetjv tett meg

-          I. Krnika 25: 1-3, II. Krn. 5: 12, Zsoltrok 39: 1,

-          Ihletett mdon jtszottak citern fiaival (atyasg), Jedutun vezetsvel, hlt s dicsretet adva az rnak

-          II. Krnika 5: 12-ben: minden szolglat megkezdse eltt megszentelds, fehr ruhba ltzs (tisztasg jelkpe) s gy mentek szolglni.

 

  Knnis:

 

-          Hber jelentse: nekls, nekls mestere, teherhordoz, Jahve bernykol vagy megszilrdt, az n vdelmezm, ers alap

-          az nekes lvitk feje Dvid idejben

-          nekls mestere, vezre, vezetje: prftai nekek tvtele – mennyei terhek tvtele

-          I. Krnika 15: 22-27

-          A lvitk (papok) vezetje az neklsben (karmester), vezet nekes

-          Az ige gy fogalmaz „mivel rtett hozz” (I. Kron. 15: 22), teht fontos szempont a kivlasztsnl

-          Isten elre felkszti, kpessget, tudst ad, amit csiszolni, gyakorolni kell

-          Szksgnk van nem csak j nekesekre, de igaz prftkra, prftai nekesekre

 

 

  Fontos volt a kivlasztsnl a papi (tiszta) vrvonal, szrmazs (elhvs)- szellemi tisztasg. Magunkat is meg kell tiszttani a szolglat megkezdse eltt. Dvid strat vont a szvetsg ldja fl s gondoskodott kivlaszts alapjn a papokrl, akik a storban a lda krl s a stor krl szolgltak, gy vitette Jeruzslembe.

 

 

 I. Krnika 6: 16-17-ben      

Ezeket lltotta be Dvid az r hzba az nekls vezetsre, miutn a ldt ott elhelyezte, hogy vgezzk az nekls szolglatt a kijelents strnak a hajlka eltt, amg Salamon fl nem ptette az r hzt Jeruzslemben, szolglatban lltak rendtartsuk szerint.”

 Mikzben Dvid stora mkdtt, plt a templom is, az imdat motorja, vdelme volt az ptkezsnek. Dvid stora az r hzban volt.

 Teljes idej vezet szolglk belltsa a fiaikkal egytt, I. Krnika 6: 18, „Ezek lltak szolglatba fiaikkal egytt.”

 Lthat a szellemi atyasg s vezets az imd szolglatban, Dvid (apostoli szolglat) ldsval kikldsvel.

 A ldt mindig papok riztk. Azok szolglhattak a storban s a krl, - a kivlasztott papok kzl, - akik megszenteltk magukat. / I. Krnika 15: 12

 Nem szennyezhette be senki az r szvetsg ldjt.

 A kivlaszts fontos rsze volt, hogy az kerljn a megfelel pozciba-szolglati terletre, aki rtett hozz.

 F feladatuk, hogy kihirdessk, magasztaljk, s dicsrjk Izrael Istent az Urat!

 A kivlaszts egyik alapja: akik prftai ihlettel nekeltek, vagy jtszottak hangszereken, pl. citera, lant, cintnyr, harsonk ….. stb.

 A szolglat rendjt a szolgl csoportok sorrendjt sorsvetssel (Szent Szellem kivlasztsa, vezetse alapjn) dntttk el, fiatalokra-regekre, kpzettekre s tantvnyokra egyarnt. gy biztostottk, hogy egsz nap folyamatosan a szolgl csapatok egymst vltva, kiegsztve meglls nlkl folytassk a Dvid stora szolglatt a nap 24 rjn keresztl.

 

 Sok esetben a kirlyi imd kenetben jr, ihletett beszdeket kell zenvel ksrni, vagy nekk formlni, megzensteni. Sok zsoltrnl lthatjuk ezt, pl. 39. Zsoltr 1, „A karmesternek, Jedutunnak: Dvid zsoltra.”

 

 Minden egyes szolglatnl, akr nek, vagy hangszeres, vagy tnc az, az r a Szent Szelleme ltal felruhzza a szolglkat egy szerzi jogkrrel. Dvid storban az imdat kzben a hegyekbl j must cspg, fakad. Ez a Szent szellem bora, mmort (szent mmor), s ihlet, gy prftlni kell. Jb 29: 22-23-ban is azt rja „harmatknt hull rjuk beszdem.” –prftlni kell, kihirdetni Isten akaratt. 68. zsoltr „az g cspg Isten jelenltben.

 Mindenkor imdnunk kell az Urat, a bennnk lv ajndkok, gy felgerjednek, felfakadnak s prftlunk a Szent Szellem ltal.

 

 Dvid stornak tbb clja van egyni s kzssgi szinten, de a legfontosabb Isten imdata, dicsrete, magasztalsa, ebbl fejldik, bontakozik ki minden. Ez a kormnyzsnak a helye, itt kiznk, megemsztnk akr magunk, vagy msok letnek fldjrl stni erket, dolgokat. Ezt kveten birtokba vesszk azt, megtartjuk s ptjk tovbb.

 Mindezt gtlsok s megfelelsi knyszer nlkl, szabadon, nfeledten tesszk, ahogy a Szent Szellem irnyt, vezet, ihlet minket.

 

 Dvid mikzben vittk a szvetsg ldjt Dvid vrosba, Jeruzslembe, ugrndozva jrta a szent tncot. Saul lnya Mikal, ltva t szvbl megvetette ezrt(I. Krn. 15: 29). Ez az rtetlen, vallsos szellem megnyilvnulsa. Sokszor tehetnk olyan dolgokat, ami msok szmra rthetetlen, furcsa, szokatlan vagy bolondsgnak tn dolog, de nem trdhetnk azok megtlsvel.

 

 A storban idznnk kell, nem siethetjk el. Nem tehetnk gy, mint sok gylekezetben, ahol prbljk az istentiszteletet pontos, elre kiszmtott, eltervezett temterv szerint lezavarni. Pr dicst nek, bizonysg, igehirdets, adakozs, aztn futs haza, mert hesek vagyunk, vagy shoppingolni,msok  pnzt keresni, vagy egyb szenvedlyeknek hdolni (pl. foci, stb.) s szre sem vesszk, hogy a stn sz szerint kigolyz minket. Megvolt a ktelez program s egy rn bell azt is elfelejtjk, hogy Istentiszteleten voltunk.     

    

  Meggyzdsem, hogy az egyik legeredmnyesebb s leghatsosabb szolglat, fegyver fellltsra van szksg, ami a Dvid stora, az r dicsrete, imdata, magasztalsa s prftai kormnyzs a nap 24 rjban, az r hzban!

  Hisszk, hogy ezekben a napokban az r kaput nyit erre a szolglatra s sszegyjti apostolait, prftit s kzbenjrit Magyarorszgon is az storba, s mindazokat akik a stor krl s a templomptsnl szolglnak. men!

Ezrt imdkozom, hogy mindazok, akiknek ebben a szolglatban rszt akar adni az r, vegyenek rla kinyilatkoztatst s szemlyes vezetst, amely ltal aztn bele tudnak lpni ebbe az elhvsukba.

 

Vgezetl kt aktulis igvel aktivizlom a fent lertakat, ldsul mindenki szmra, aki csak olvassa s veszi az zenetet.

 

Jelensek 3: 7-8.

„A Filadelfiai gylekezet angyalnak rd meg: ezt mondja a Szent, az Igaz, akinl van a Dvid kulcsa, s amit kinyit, senki nem zrja be, s amit bezr, senki nem nyitja ki: Tudok cselekedeteidrl. me nyitott ajtt adtam eld, amelyet senki sem zrhat be.”

 

Apcsel 15: 16-18.

„Ezutn visszatrek, s felptem Dvid leomlott stort, romjait is felptem, s helyrelltom, hogy keresse az emberek maradka az Urat, s mindazok a pognyok, akik kztt elhangzik az n nevem. gy szl az r, aki ezt vghezviszi, s aki ezt rktl fogva tudja.”

 

Shalom.

2015.12.28.