judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Ltogatottsg
Induls: 2009-12-26
 

 

 

 

KONFRONTCI AZ ILLSI TON

 

Isten fokozatosan cseppenti az igazsgait, a vilgossgt a mi szellemnkbe, mert klnben nem brnnk elhordozni azokat, s nem tudnnk megrteni. Ma is egy adag vilgossgot hozott a Szent Szellem ltal, ht lpjnk vele egytt az igazsgai szerint.

 

Elszr nzzk meg mit is jelent ez a sz, hogy konfrontci :  = szembests, szembelltst jelent, sszetkztets

Mit jelent az ellenkezje a megalkuvs: = olyan magatarts, amikor  valaki knyszersgbl, gyengesgbl enged llspontjbl; knytelensgbl enged neki

Nzzk meg mg a kompromisszum  sz jelentst: = klcsns engedmnyekkel jr megegyezst jelent.

A konfrontci ellentte a kompromisszumkts, s a megalkuvs is.

 

Az Illsi t csak KONFRONTCIVAL rhet el, a prftai szolglat a legkonfrontatvabb szolglat.

Most tbbszr fogom lerni ezt a szt, de ez nem jelenti azt, hogy csak ebbl ll az Illsi t.

Azonban, ahogy letem sorn vgig mentnk ezeken az esemnyeken, kezdtnk kijnni a vallsos szellem befolysa all, rjttnk ahhoz, hogy tovbb menjnk folyamatosan sszetkzsekbe kerlnk.

A vallsos szellem ugyanis nem rti, hogy mirt dntnk folyamatosan msknt, amit ahogy az sz diktln s minden sszetkzs emiatt van. Az Illsi t folyamatosan szembe tallja magt a tradicival, de ha tovbb akar menni mindig tkztetni kell a szellemit s a testi vlemnyeket, dntseket,elhatrozsokat stb.

Ez ltvnyosan akkor vehet ki legjobban, ha egy csaldon bell vagy egy gylekezeten bell van jelen egyszerre a lelki s a szellemi keresztnysg. Ahhoz, hogy a kenet megmaradjon, s nvekedjen, nem engedhetjk meg azt, hogy megalkudjunk semmilyen terleten. Minden esetben kpviselnnk kell a Szent Szellem ltal az Isten igazsgt s azt, amit mond neknk. Ez pedig konfrontcival jr.

 

Ahhoz,hogy nzeteket,vlemnyeket tudjunk tkztetni,elszr tudnunk kell nmagunkkal,  a sajt lelknkkel, testnkkel konfrontlni. Azrt, hogy ne knyelembl, s ne rzelembl tegynk, vagy ne tegynk meg  dolgokat Isten orszgba.

Konfrontlni hromfle mdon lehet: - rtelembl

-          szellembl illetve

-          nha szksges lehet a hallgats is

Kezd keresztnyeknl gyakran az ismeret hinya okoz fejetlensget, ezrt itt az igei tants, az isteni blcsessg kell a meggyzshez, illetve a Szent Szellem vezetse. Szellemi konfrontls az, amikor kizzk a negatv szellemi erket az illetbl.

Az rzelemnek semmi esetben nem szabad, hogy uralkodjon, illetve fell kerekedjen szembenllsoknl, vagy sszetkzseknl, mert ebbe mi is s a msik fl is belesrlhet.

A testbl val sszetkzds nem vezet eredmnyre. Azonban a vallsos szellem ltal val trvnyesket konfrontls sem fog senkit megtrsre vezetni.

 

Ap.Csel 6: 8-15    Ap.Csel 7: 54-60

Elszr is Istvn trtnetn keresztl tantott engem a Szent Szellem,nzzk meg hogyan viselkedett abban az igen konfrontatv helyzetben.

Istvnnal vitatkoztak,fellztottk a npet ellene, hamis vdakat lltottak ellene, rrohantak, civakodtak, hborogtak, fogukat csikorgattk, elfogtk majd  a nagytancs el citltk s vdoltk, vdoltk, vdoltk…. Termszetesen a vallsos szellem kpviseli vdoljk minden esetben az igaz embert irigysgbl.

De mit tett Istvn?

„ kegyelemmel s ervel telve – nagy csodkat s jeleket tett a np kztt.” – ez volt a vd f oka.

Mivel az Isten Szelleme vele volt, ezrt bizonytott is mellette.

Nem tudtak szembeszllni azzal a blcsessggel s szellemmel , amellyel beszlt…”

„ …. s lttk, hogy arca olyan, mint egy angyal…”

„ azonban Szent Szellemmel telve az gre fggesztette a tekintett s ltta Isten dicssgt s Jzust, amint az Isten jobbja fell ll. „

„ rrohantak, megkveztk…”      „ Uram, ne rdd fel nekik ezt a bnt… „

 

Micsoda er s llhatatossg s kenet, szeretet kellett ahhoz, hogy Istvn mind a szellemi megkvezst, mind a fizikai megkvezst elviselje. De az Isten letette mellette a pecstet, mg az utols pillanatban is.

A vallsos klrus,  soha nem lenne kpes arra, hogy hasonl esetben behelyettest bnbnatot gyakoroljon az ellensgeirt. A vallsossg alatt lv ember ezt az utat nem tudn vgigjrni, mr csak azrt sem, mert ltala nem trtnnek csodk sem. A Szent Szellem a pecstet csak akkor teszi mellnk konfrontlsnl, ha Istentl, az vdelme alatt cseleksznk, vagy beszlnk s az igazsgt kpviseljk.

A szellemben jrknak azonban nemcsak a vallsos szellemmel kell sszetkznie, hanem a varzslssal is, ami hasonl szitucikat eredmnyezhet.

 Megtapasztaltam, hogy akin keresztl jn ennek a szellemnek a tmadsa, az mindig nagyon ers rzelmi tltssel, indulatokkal jn , nagyon nagy nfegyelem s kenet, illetve blcsessg kell ahhoz, hogy ezeket a helyzeteket jl kezeljk s ne rzelembl. Biztosan msokkal is elfordul az, hogy amg meg nem tanulja ezeket a helyzeteket kezelni addig nhnyszor elbukik, vagy hibsan korrigl, hibsan reaglja le ezeket a helyzeteket.

Isten megtantja az npt rtelembl , blcsessggel, a Szent Szellem ltal val blcsessggel konfrontlni,aztn pedig a szellem ltal val konfrontldsra is.

Meg kell halnunk az rzelembl, indulatbl val konfrontldsnak, de meg kell halnunk a testbl s rtelembl val konfrontldsnak is.

 

Jb 11:5-6

„ Brcsak maga Isten szlalna meg s nyitn meg ajkait veled szemben!

Kijelenten neked a blcsesg titkt, amely ktszeresen is elg! „

 

Fontos, hogy konfrontci idejn ne a sajt igazsgunkat mondjuk, hanem az Isten igazsgt.

 

 Jb 27:46

 „ Nem szl ajkam lnoksgot, nem mond nyelvem hamissgot.

Tvol legyen tlem, hogy igazat adjak nektek!

Igazamhoz ragaszkodom, nem hagyom! „

 

De a Szent szellem ltal kimondott Isten igazsgai fogjk meggyzni s leleplezni a bnt.

 

Jb 29:21-25

„ Figyelmesen hallgattak rm, elnmultak,ha tancsot adtam.

Beszdem utn nem szltak tovbb,

Szavam permetknt hullott rjuk.

n vlasztottam meg, hogy mit tegyenek.

lkn ltem, mint egy kirly a csapatban. „

 

Megtanultam, hogy az igazi konfrontci nem az imahegyen van, hanem a HTKZNAPOKBAN jelentkezik igazn lesen. Amikor fel kell vllalnunk az Isten igazsgt s KILLNI az Isten Igje mellett, vagy az Isten gye mellett.

A beszdben val konfrontci nehezebb, ehhez kell az Isten blcsessge s a meggyzs kenete.

 

Nzzk meg Jzus hogyan konfrontlt, mert a hrom ves fldi szolglata alatt volt j nhny esete s bemutatta neknk azt is, hogy ezt hogyan kell csinlnunk .

Jnos 2:13-17

Amikor hsvt eltt Jzus Jeruzslemben a templomot megtiszttotta s kizte a kalmrokat, pnzvltkat korbccsal, majd kiszrta a pnzket, felfordtotta az asztalaikat. Ezeket egy feldlt rzelemmel lehetett csak megtenni, itt nem a szeld, alzatos Brny tulajdonsga jelenik meg, hanem sokkal inkbb Jda Oroszlnjnak a termszete. Mgis a 23. vers azt rja, hogy :

 „ sokan hittek az nevben, mert lttk azokat a jeleket, amelyeket tett. „

A Szent Szellem bizonytott mellette, ezrt volt hiteles, csak a vallsos vilg tartotta botrnyosnak ezt az rzelmileg tlfttt cselekedett. Jzust az Isten hza irnti flt szeretet motivlta.

De nzzk meg Isten nagy embereinek a konfrontcijt.

Dniel 1:8

„ Dniel azonban elhatrozta, hogy nem szennyezi be magt a kirly telvel. „

Dniel 6:11          

„ Dniel magasztalta Istent, ahogyan azeltt is szokta. „

Dniel csupn azzal, hogy NEMET MONDOTT a rendszer diktlta elvrsoknak, a vallsos szellem akaratnak, s azzal nem alkudott meg, nem kttt kompromisszumot, azzal vvta ki a kirly haragjt.

Itt kt szellemi hatalom s annak ktfle nzete kerlt sszetkzsbe. A szellemi  konfrontci minden esetben az istenek hborja! A Teremt Isten s a hamis isten illetve  annak szelleme ll szemben egymssal.

De Dnielnek is megrkezik a termszetfeletti, angyali segtsg s jtt a felemeltets mintegy vlaszknt a menybl! Ezek nagyon szeld,de vilgos,egyrtelm sszetkzsek. Amikor az Isten embernek a Teremt s Megvlt Istent kell kpviselnie a msik oldallal szemben, a mell Isten mindig leteszi a mennybl jv pecstet, gy volt ez itt is.

Eszter kirlyn msfajta konfrontcit alkalmazott. a gonosz leleplezst, bevdolst volt hivatott kpviselni a maga csendes, szerny s szeld mdjn, kirlyi pozcijbl.

E kzbejri szolglatnak gymlcse lett a leleplezs, amely egyben a kt er s a kt kirlysg sszetkztetse is volt.

  A termszetfltti Isten, a zsidk Istene s Babilon szellemnek a gonosz kpviselje llt szemben egymssal. Isten ebben az esetben is letette a pecstet az embere mellett

 

  ( Eszter 7:10 )

„ Akassztok fl r! Fl is akasztottk Hmnt arra a fra, amelyet lltott Mordokjnak: „

( Eszter 8:16 )

 „ A zsidkra felvirradt az rm , vidmsg s megbecsls hangja.”

”- ez lett a j vgeredmny s a gyzelem, a PURIM nnepe, mindez  a konfrontcinak az eredmnyeknt trtnt.

Dvidrl tudjuk, hogy a legnagyobb s a legkonfrontatvabb ember volt. Egsz lete szellemi harcokbl s gyzelmekbl  llt, ezrt tudott az utdjnak mr  egy bks kirlysgot tadni, amelyben aztn nyugodtan plhetett az Isten hza is, mert nem volt ellensg, aki akadlyoztatta volna azt.

Legnagyobb, vagy taln leghresebb  ilyen konfrontcija a varzslssal, Glittal volt, aki vdl,krhoztat, rgalmaz, tkozd, leural beszdeivel rettegsben tartotta Isten npt.

Istentl kapott stratgival trtnt ez a konfrontci, ezrt lehetett sikeres.

( I.Smuel 17:37 )

 

Az ilyen egyrtelm, nylt vdakra, les helyzetekre egyrtelm stratgia lehet szmunkra is , hogy hogyan konfrontljunk a varzsls szellemvel, amikor ennyire nylt, kzssg eltti s krhoztat, vdl az Isten embervel szemben.  Dvid elszr prftlt, kimondta az Isten beszdt, majd meglblta a parittyjt, s a kvecske tallt.

Ez egy szellemi harc a varzslssal szemben!

Elszr kimondjuk az Isten beszdt, prftlunk,  majd kizzk, megsemmistjk ezt a szellemet

abban az emberben, aki kpviseli.

Ez azonban mr a kirlyi kenettel val konfrontcit, a szolglatot  jelenti.

 

Nzzk meg mit eredmnyez az,ha rzelembl, emberi igazsgszolgltatsbl konfrontlunk.

II. Mzes 2:11 – nl amikor Mzes agyonti az Egyiptomit. Mzesbe ott volt az ajndk, de mg nem kapta meg az elhvst,amikor igazsgot szolgltat testi mdon. Ezutn az lett a kvetkezmnye, hogy el kellett meneklnie. Mg itt nem Isten mondta neki, mg nem volt itt az Isten kairosz  ideje a szmra.

Ez a kp szmomra egy lelki skon mozg, rzelmei ltal vezetett lelkigondozt, vagy akr psztort is jelenthet. Amikor konfliktus alakul ki kt ember kztt s nem szellembl jr kzbe s intzkedik, hanem  a maga heves, tlfttt temperamentumval. Akkor szellemileg meglhet embereket, pedig jt akart.

Az ilyen vezetnek azonban hamarosan ktsgbe vonjk a vezeti tekintlyt s az elhvst is.

Jakab 1:20

…mert az ember haragja nem szolglja az Isten igazsgt.”

Mzesnl amikor Isten megjelenik tzzel, akkor eljtt szolglatnak a kairosza, tbb mr nem volt ilyen esete.

De Isten egy konfrontatv szolglatra hvta el, ahol igen lesen kpviselte a kt kirlysg kztt az Izrael Istent s az hatalmt. Isten pedig vele volt s hatalmas termszetfeletti csodkkal tudta Mzes kiszabadtani az Isten npt.

II. Mzes 4:21

gyelj arra, hogy megtedd a Fra eltt mindazokat a csodkat, amelyekre kpess tettelek. „

 

Jzsunak azt mondta az Isten a honfoglalsnl, hogy az gret fldjnek elfoglalshoz az slakosokat s azoknak isteneit s mindent ki kell irtaniuk. Azonban nem ezt tettk meg.

„ a halmokon ll vrosokat nem perzseltk fl.”  Jzsu 11:13   s Jzsu 10:1b szerint

„  Gibeon lakival bkt ktttek s azok kzttk laktak. „

 – ez egy kompromisszumos megolds volt, nem az Isten akarata.

Brk 1:30

„ a knaniak ott laktak kzttk s robotmunksok lettek. „

Ezekkel sok gondja volt s sok harca lett mg ksbb Izraelnek. A konfrontci az minden esetben szellemi harc. De fontos , hogy  nemcsak a prfta, nem csak a lelkigondoz, hanem minden keresztny  szellemi harcoss vljon , gy hogy kpes legyen elszr sajt letben legyzni az ellensget, a bnket; nem pedig megalkudni  azokkal s  eltrni, vagy elhallgatni  azokat.

A keresztny embert sok-sok szenvedstl, bajtl megvn az, ha kitart lenne a harcban, ha nem alkudna meg a bnkkel, s nem ktne egyezsget azokkal. A bnnel val megalkuvs az nem vezet az

gret fldjnek teljes birtokba vtelre. A megalkuvs, kompromisszumkts szksges pl. a felems igs hzassgokban idnknt, de arra figyelnnk kell, hogy az Isten igazsga ne srljn, ne szenvedjen csorbt.

Kt ember  megrtshez tarts kapcsolatok kialaktshoz viszont elengedhetetlen a megegyezs, ez azonban csak fldi skon mozg egyezsg legyen s nem szellemi skon.

A megalkuvs s a kompromisszum az Isten orszgnak, Isten Kirlysgnak az igazsgaira nem vonatkozik egyltaln! Konfrontlni Isten embernek a bnnel szemben  kell, illetve akkor ha Isten igazsgai csorbt szenvednek, akkor nem hallgathatunk. Ha Isten igazsgai testleti szinten szenvedtek csorbt, akkor azt testleti szinten kell helyrelltanunk. Ha szemlyes, egyni szinten akkor abban a formban kell sszetkznnk s az igazsgot kpviselnnk.

 

A vallsos szellem alatti konfrontci nem ugyanaz, mint a szellemben jr keresztnyeknl.

A lelki keresztnyeknl vlemnyek tkztetse s vallsos trvnyeskeds van, ami minden esetben korltok kz szortja az embert, mert csak -  „ ezt  szabad –  azt nem szabad „ - szinten gondolkodnak., nem ldst szabadt fel. Trvnyszersgeket lltanak fel az Igbl, amelyekbl aztn dvssg krdst csinlnak. Vg nlkli vitkban rvelnek, magyarznak, rtelmezik az Igt, a Logoszt, mert nem kijelents a szmukra s nem tudjk ezrt aktualizlni sem s ezrt nem eredmnyeznek megtrst, sem gyzelmeket, vagy szabadulst .

 

A szellemben  jrk konfrontcija leleplez, meggyz, j gymlcsket eredmnyez, pt, felemel s megszabadt, gyzelmeket eredmnyez  ltalban.

 

Erteljes szellemi konfrontci volt az Istvni, mgpedig a Jzabel szellemvel, a vallsossggal val tkzs volt, de ugyanilyen volt a Keresztel Jnosi is, ami szintn nem felemeltetssel jrt, hanem mrtrhalllal.

Jeremis amikor a fogsgba vitelrl prftlt, s tletet hirdetett, sokat kellett konfrontlnia az Isten beszde mell llva s ezt felvllalni, szmra is fogsg, brtn s ciszterna lett a vge. De az Isten Igje beteljesedett, amit ltala kimondott az r.

 

A szellemben jrk, a felbredt keresztnyek konfrontcija  elvezet a Krmel hegyig, a legmagasabb rend sszetkzsig. A Krmel hegy a tradicionlis vallsos papok, a ktfel sntiklk s a szellemben jrk

Isteneinek sszetkzse.

A Krmel hegy az Istenek, az oltrok s a prftk hborja.

A Teremt Isten bemutatkozsa, megjelense, pecstje, bizonytka az Illsek, a szellemben jrk mellett.

 

Isten termszetfeletti mdon megjelenik, kirad s meggyz egy egsz npet.

Ez ismt a kirlyi kenet bizonytka s gyzelme!

A Krmel hegyi esemnyek az breds kezdett, origjt jelentik.

Krmel hegyi gyzelmet az tud megvalstani egy orszgban, aki mr az otthonban is le tudta hvni a mennybl a tzet. Az a prfta, aki az otthonban, a gylekezetben tzet tud gyjtani, az kpes arra is,

hogy az orszgban is tzet hvjon le, illetve leleplezze a hamis prftkat is.

Isten keresi az Illseket, Dnieleket, Esztereket, akik nem flnek kpviselni az Isten orszgt s az IGAZSGT.

 Akik nem alkusznak meg,hanem hajlthatatlanok s nem ktnek kompromisszumot, ha a Szent Szellem szl, akkor cselekszenek s szlnak.

 

Konfrontcinak teht sokfle formja ltezik:

 

-                      az Eszteri kzbenjrs ltali csendes, szerny;

-                      a Dnieli radiklis hatrozott Isten melletti dntst felvllal

-                      a Dvidi intenzv szellemi harcos

-                      a Szent Szellemmel s tzzel kzvettett igehirdets ltali

-                      a prftai tlethirdets a bnre

 

Csak a  szellembl konfrontlni tud keresztnyek, gylekezetek, vezetk, prftk kpesek az breds tzt lehozni a  mennybl Magyarorszgra!

 

II.Krnika 19:7

„ A mi Istennknl nincsen hamissg. „

 

Zsoltrok 50:6

„ Az egek kijelentik az igazsgt, mert az Isten br. „

 

II.Timteus 4:8

„ Az igazsg koronjt megadja az r, az igaz br. „

 

II. Thess. 1:5-7

„ Ez annak a jele, hogy Isten igazsgosan fog tlni, amikor titeket mltnak nyilvnt az orszgra.

Mert hiszen igazsgos dolog az Isten eltt, hogy gytriteknek gytrelemmel fizessen, nektek pedig akiket gytrtek, enyhlst adjon. „

 

        men

 

Suchn S. Ilona

 

                Zirc. 2008. 03.17.