judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2009-12-26
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Antiókhiai gyülekezetek megszületése

 

Szellemi  szülőszoba

A nyári alkalmainkon imádkoztunk azért, hogy Krisztus Teste, a Menyasszony előjöjjön Magyarországon. Prófétai szóval és prófétai cselekedetekkel is ezt hívtuk létre.
Hirdettük, hogy Krisztus Menyasszonya egyesüljön a mennyei Vőlegényével; a Szent Szellem váljon eggyé a mi szellemünkkel, és jöjjön létre a Bárány felesége, amely nem egyház, nem valamelyik állam által elismert közösség, szervezet, hanem Krisztus Élő, lüktető, feltámadt, helyreállított TESTE felekezeti hovatartozás nélkül.
Most pedig azt mondja a Szent Szellem, hogy ahol házasság van (földi síkon is) a teremtés rendjének megfelelően ott a következő ami történik az a születés. 
Amikor helyreáll Krisztus szellemi Teste itt a földön,és Isten szerinti Menyasszonnyá, feleséggé válik, akkor szülni fog. Amint a szelleme befogadja az Atyától jövő élő, igemagvakat és megtermékenyül általuk, szülőképessé vált és elkezdődik ez a szellemi terhesség.
A Szent Szellem beárnyékolja a szellemünket, és az Ige megfogan bennünk,kihirdetjük, hogy legyen úgy,itt a földön is, ahogy a mennyben már megvan alkotva.

-Mit fog szülni Krisztus Teste, a Bárány felesége itt a földön?
- Isten TÖKÉLETES AKARATÁT, amit Ő a mennyben már eltervezett.

Azt mondta ma a Szent Szellem, hogy alkalmaink ilyen SZÜLŐSZOBÁK lesznek, HALLELUJA! HALLELUJA!
Ettől nagyon felbátorodtam.

Alkalmainkon,ahol ott van a prófétai kenet, amint közbenjárunk, hozzánk jön Isten élő, kinyilatkoztatott szava, prófétai Szó által és ezeket fogjuk megszülni. 
Magyarországgal és a magyar Eklézsiával kapcsolatos Isteni terveket fogjuk megszülni, hogy azok itt a földön láthatóvá váljanak.

Hogyha prófétaként, közbenjáróként, imádkozóként részt szeretnél venni ebben a szülésben, akkor szeretettel várunk havonta egy alkalommal Győrben. 
Isten élő Szava jött hozzám azzal kapcsolatban, hogy most mit kell elkezdeni megszülni, hogy lehozzuk a Mennyet, az Atya tökéletes akaratát a Földre.

 

 

Antiókhiai gyülekezetek születése

 

Antiókhia - Szíria fővárosa volt Krisztus előtt 301-ben épült. A Római Birodalom 3. legnagyobb városa volt. Innen indult Pál kísérőivel mindhárom missziós újára. Ez volt az első pogány, keresztény gyülekezet.

 

Ma már Szíria fővárosa Damaszkusz. A lakosság 10%-a keresztény, ennek a több mint fele az Antiókhiai ortodox egyház tagja. A Wikipédia szerint Péter és Pál alapították. Szíriában 6, Libanonban 6, Irakban 1, Törökországban 3, Észak Amerikában 2, Dél – Amerikában 2 egyházmegyéje van.

 

Aznap, amikor a Szent Szellem a szülésről beszélt velem, tovább folytatta, azt mondta:

- Azt akarom, hogy ti itt Magyarországon megszüljétek a szellemi Antiókhiai gyülekezeteket, vagyis hívjatok elő prófétai szóval apostoli gyülekezeteket. Én ma ezt a munkát akarom elvégezni az egész világon. Ez a tervem, és akaratom, mely a Mennyben már megvan. Kibocsátottam Szellemem szerte a világon, kiküldtem angyalaim, hogy végezzék el ennek a munkának a helyreállítását rajtatok keresztül.

Szíriában ma ezért forr a levegő, mert a vallásos sárkány ( lásd Jel. 12:4) el akarja pusztítani az én munkámat. Keljetek fel, erősítsétek meg magatokat és dolgozzatok Velem ebben a helyreállításban.

 

Fú, hát ettől aztán felvillanyozódtam. Örültem annak, hogy már végre nem szellemi fejedelmeket és hatalmasságokat mutat meg, hanem az építés munkáját bízza ránk.

Azt látom, hogy Isten apostolokat és prófétákat küld Szíriában is, ahogy az első században tette, amikor Barnabást és Sault oda küldte, hogy a helyreállítás munkája végbemenjen és, hogy erősítsék az ottani gyülekezeteket.

De nemcsak Szíriában küld Isten apostolokat és prófétákat, hanem mindenhova a világon, hogy ezeket a gyülekezeteket előhozza, visszaállítsa az eredeti minta alapján.

 

De Görögországban ugyanez a helyzet. Isten most a végidőkben a Bibliai városokkal különösen foglalkozik, mert mintegy utolsó fázisként helyre fogja állítani az első gyülekezeteket, az eredeti állapotában.

Ezekben az országokban most egy vajúdás zajlik, egy szellemi születés, egy szellemi helyreállítás, VISSZAÁLLÍTÁS, Isten visszaállítja az Ő Eklézsiáját az eredeti állapotában. És ami a fizikai világban zajlik ezekben az országokban, az ennek a szellemi folyamatnak a visszatükröződése.

Ma egy szellemi háború zajlik mindenhol a világban, de ezekben az országokban különösen, Isten munkája ellen a sátán bevetette minden erejét, ő jobban ismeri ezeket az isteni terveket, mint sokszor  mi. De ami el van tervezve, az be lesz fejezve Isten Szelleme által.

 

Azt mondta a Szent Szellem, hogy: minden prófétai ima által fog itt a földön megvalósulni. Adok nektek teremtő kenetet, hogy amit mondok nektek, azt a kormányzó közbenjárás által lehívjátok a földre, hogy manifesztálódjon. Korábban megtanítottalak titeket a kormányzó közbenjárásra, most alkalmazzátok.

Figyeljetek! Rám figyeljetek!

 Nektek prófétáknak mindig meg fogom mutatni, hogy mi az, amit meg akarok tenni az országban, a világban, az én Gyülekezeteimben, azt hirdessétek, és imáitok által hívjátok lére, hívjátok le. Azzal az imával, ahogy eddig tanítottam nektek, ahogy hűségesek lesztek ebben, akkor semmi nem lesz lehetetlen nektek!

 

Azt mondta, hogy most foglalkozzak az Antiókhiai gyülekezettel, hirdessem ki és imádkozzuk be a Valóságba!

 

Ezek után örömmel álltam neki, hogy leírjam, amit mutat nekem erről a gyülekezetről. Nem tanítás akar ez lenni, hiszen nem vagyok tanító, hanem egy látás, amit Isten meg akar valósítani az eredeti minta alapján itt az országban.

 

Az Antiókhiai gyülekezet úgy alakult ki, hogy az első Jeruzsálemi gyülekezetet, amely már igen nagyra duzzadt, elkezdték komolyan üldözni. Ap.csel 11:19

Ezért a hivők minden irányba elmenekültek Jeruzsálemből…. Mindenhol hirdették az örömüzenetet, de csak a zsidóknak.”

Ebben a városban kezdték el először hirdetni a pogányoknak, a görög pogányoknak az élő evangéliumot, és az Evangélium ezután megállíthatatlanul terjed a nem hivők között, a világban, az apostolok által.

Ezt a gyülekezetet Ciprusi és Cirénéből származó hivők alapították.

Isten gondoskodott, hogy ez a gyülekezet, ahol erőteljesen működött Isten kegyelme – apostolivá váljon egy idő után.

Isten először odaküldte a Jeruzsálemi gyülekezetből Barnabást, aki elkezdte magasabb szintre vinni a gyülekezetet. (Csel.11:22)  Ő ciprusi származású lévita volt, Pál régi barátja ( Csel.9:27). De Barnabás nem végezte a szolgálatát sokáig egyedül, azt olvassuk, hogy maga mellé vette Pált és 1 évig így együtt szolgáltak ebben a gyülekezetben. Majd Pál és Barnabás eltávoztak onnan Jeruzsálembe.

A legfontosabb dolog az, hogy a tanítványok felházi összegyülekezéséből APOSTOLI GYÜLEKEZETEK ALAKULTAK KI IZRAELBEN IS A NEMZETEKBEN IS.

Ezért ott ahol ilyen közbenjárások vannak ma is, felházi összejövetelek, oda Isten küldi a mennyből a tüzet, amelynek következtében ezekben a napokban így fognak megszületi ezekből a közbenjáró imaközösségekből az apostoli gyülekezetek.

 

Aztán különböző események történnek közben, és a 12:25 – ben azt olvassuk, hogy:

 „Miután Barnabás és Saul befejezték a feladatukat Jeruzsálemben, visszatértek a szíriai Antiókhia városába. Magukkal vitték János Márkot is.”

 

Figyeljünk meg néhány apostoli szempontot, ami az igazi apostolokra jellemző:

 

-         az apostolok soha nem járnak szolgálni egyedül

-         soha nem telepszenek rá egy gyülekezetre hosszú évekig, 1 max. 2 év volt az, ameddig Pál egy helyen volt.

-         Csel. 14:23 „minden egyes városban kiválasztották a helyi gyülekezetből azokat, akiket vezetőknek jelöltek (csapatot) majd böjtöléssel és imádkozással az Úr kegyelmére bízták őket.

-         Az apostol megy, felépít egy szintre egy gyülekezetet, majd beállít vezetőket és tovább megy. A Szent Szellem vezetése alapján tudja, hogy mikor kell ezt tennie, és nem ül rá arra a gyülekezetre évekig, mondván ez az én gyülekezetem, én alapítottam, én vagyok a vezető …… A kotlós a kiscsibéit, mikor eljön az ideje, kiengedi a szárnyai alól, hogy önálló életet éljenek.

-         Mindig visszatértek az Antiókhiai gyülekezetbe és mindenről beszámoltak, majd a gyülekezet áldásával újra kimentek a következő missziós útjukra.

 

Ezért előhívjuk most Jézus nevében azokat az Isten szerinti apostolokat, akik az Ige szerint cselekszenek. De előszólítjuk Jézus nevében az Antiókhiai gyülekezeteket is, amely apostolivá válva felnő arra, hogy ilyen igei kiküldő gyülekezetté válhasson.

Az Antiókhiai gyülekezet néhány jellemző szempontjai:

 

-         apostoli tanításokon növekszenek a hivők

 

-         adakozó gyülekezet (csel.11.29) Itt azonban meg kell látnunk azt, hogy a hivők pénze, amelyet adakoztak, nem a vallásos babiloni rendszer működtetésére lett költve, hanem a szentek szükségeire. Nem épületek fenntartására, rezsi költségekre, vagy a pásztor magas hiteleinek a kifizetésére, nem egy vallásos intézményrendszer működtetésére pazarolták a pénzeket. Isten azt mondja, hogy az adományok szent összegek, és nem hoznak áldást a hivők számára, hogyha az a babiloni rendszert támogatja.

 

-         hallgattak a Szent Szellemre és engedelmeskedtek annak: Csel. 13:2

 „Így szólt hozzájuk a Szent Szellem: Válasszátok külön a számomra Barnabást és Sault arra a feladatra, amelyre elhívtam őket.”

 

-         kiküldő gyülekezet – aki tudja, hogy a szolgálati ajándékok nem azért adatnak, hogy ott üljenek a gyülekezetben hosszú évekig, mert kiskorúságban maradnak, hogyha nem küldik ki őket a megfelelő időben szolgálati területre, illetve szakadással fognak elmenni abból a gyülekezetből. Sok gyülekezeti szakadásnak ez a fő oka, hogy a gyülekezet nem ismerte fel a felnövekvő ajándékot, aki éretté vált a szolgálatra, és akit áldással kellett volna útjára bocsátani, úgy, hogy oda mindig vissza – visszaérkeznek beszámolni.

-         Anyagyülekezet volt az antiókhiai, ahol gyülekezetalapítási feladattal ellátott csapatokat küldtek ki. Kellenek Magyarországon ilyen gyülekezetek.

-         Csel.13:1 „próféták és tanítók is voltak” – szolgálati ajándékok fel tudtak növekedni benne az érett nagykorúságra, mert nem voltak lenyomva, leuralva vagy kontroll alatt az utolsó sorban. A vezető nem tekintette őket riválisnak, amikor felnövekedtek.

-         A Szent Szellem ajándékai is működtek ezáltal a gyülekezetben, nem csak a pásztoron keresztül működtek az ajándékok.

 

Isten ma ilyen Antiókhiai gyülekezetet akar és fog megszülni Szelleme által Magyarországon is és mindenütt a világon.

Ezért engedjük, hogy a Szent Szellem végezze a munkáját, hogyha szétszórta a gyülekezeteket, az is azok javát munkálja, lásd Jeruzsálem. Mert Ő az, aki tudja mit és hogyan végez.  Hogyha a szétszóratás nem történt volna meg, hanem megmaradt volna az evangélium a zsidóknál, akkor mi ma lehet, hogy nem lennénk megváltva.

Isten volt az, aki nem engedte, hogy „beálljon” az a gyülekezet egy vallásos menetbe és elkezdjen hagyományt ápolni, vagy nosztalgiázni Jézus körül, aki már „sajnos” testben nincs köztük.

Új kihívás, új feladat várt a Jeruzsálemi gyülekezetre, hiszen nem azért kapták a Szellemi ajándékokat, és a szolgálati ajándékokat, hogy rajta üljenek, és maguk élvezzék csupán.

 Egyáltalán nem! Azért kapták, hogy elmenjenek – e széles világra hirdetni Isten Királyságának evangéliumát.

„Kiküldte őket a Szent Szellem.”

Hogyha Jeruzsálemben ez a szétszóratás Isten akaratából nem történt volna meg üldözés formájában, akkor ez a gyülekezet is ugyanúgy „beállt” volna, mint aztán az évszázadok során mindegyik, hiszen minden ébredés lefulladt eddig hosszabb – rövidebb idő után.

 

De az első ébredésről Isten gondoskodott, nem hallhatott el addig, amíg el nem jutott az evangélium üzenete a pogányokhoz. Így ennek a szétszóratásnak következtében jött létre az Antiókhiai gyülekezet.

 

Nézzük meg ezt a gyönyörű fejlődési folyamatot:

 - volt egy szórvány gyülekezet, amely az apostoli tanítás és szolgálat által magasabb szintre jutott azzal, hogy Saul és Barnabás szolgálatát elfogadták.

- Majd amikor később a Szent Szellem vezetése szerint kiküldték őket missziói munkára, az már egy szellemi szinttel ismét magasabb fejlődést mutat.

 

 

Még egy dolog: Figyeljük meg milyen ez az Antiókhiai gyülekezet: kiküldte Barnabást és Pált, akik „erővel hirdették Isten üzenetét” az Úr pedig jeleket és csodákat tett az apostolok által.

De: a jeleket és csodákat Pálék nem vitték magukkal a gyülekezetből. Attól, hogy ők elmentek, a gyülekezetben tovább működött Isten Szelleme és kenete.

Ne legyetek kedves hivők abban a hamis hitben, hogy Isten csak egy embert tud használni, csak a pásztor, a csúcsvezető, a „megközelíthetetlen és pótolhatatlan pásztor.”

Ma annak vagyunk szemtanúi éppen, hogy Isten ezt a hamis gondolkodásmódot dönti meg. Isten elveszi a gyülekezetek „aranyborjúját” és szelleme által apostoli gyülekezetekké formálja (szeretné) a mai „beállt” gyülekezeteket.

Új apostolokat hoz elő, előhozza a női szolgálatot, prófétákat, tanítókat és beépíti a Testbe őket. Ne álljuk útját ennek a munkának, mert a Szent Szellem ezt végzi, rendet csinál a látszólagos rendetlenségből.

Sokan nem értik még, de azokat a folyamatokat, amelyeket Isten ma végez az egyéni és a közösség életében is, mind ezt a célt szolgálják.

Vezetőket fog elhelyezni és kiküldeni missziós területekre. Olyanokat, akik sok – sok éven át úgy ültek egy helyen, mint tyúkanyó a kiscsibéken. Isten Szelleme elkezdi kirobbantani őket és elindulnak első missziós útjukra, mint Barnabás és Pál.

 

Isten szerinti apostolok jellemzője még ezen igék szerint:

-         visszatérnek az anyagyülekezethez egy időre, ott beszámolnak, elszámolnak, egy ideig ott vannak, majd ismét tovább mennek (18:23)

-         szolgálatuk nem egy gyülekezethez kötött, ez a pásztorra jellemző

-         Figyeljük meg: Barnabás és Pál legtöbbször akkor ment tovább egy városból, amikor menekülniük kellett onnan (14:6) (16:22) (20:3) nem mindig imádsággal és áldással bocsátották őket útjukra.

-         Kiküldetés a nemzetekhez

 

A Jeruzsálemi gyülekezet jobbára a zsidók felé szolgált, de az Antiókhiai gyülekezet küldetése inkább a pogányokhoz, a nemzetekhez szólt elsősorban.

 

Jézus tanítványainak csak addig kellett Jeruzsálemben maradnia, amíg fel nem ruháztattak mennyei erővel, azután szét lettek küldve szerte a világba, de nem egy ember ment mindenhova, és nem csak egy gyülekezet vitte a jó hírt. Hanem úgy terjedt az evangélium, hogy a Jeruzsálemi gyülekezet elhívása alapvetően megmaradt a zsidók felé, hanem munkások mentek ki onnan mindenfelé gyülekezeteket alapítani.

Így volt ez Antiókhiában is, ahonnan a tűz Jeruzsálemből érkezett, de a hivők nem mentek vissza Jeruzsálembe ismét a régi gyülekezetbe járni, hanem tovább terjesztették az evangéliumot ott, ahol még nem hallották azt.

Ma azonban azt látjuk, hogy a gyülekezetek gyakran önmagukat táplálják, önmagukat evangélizálják évekig. Persze, hogyha nincs tűz, akkor nincs az evangélistáknak és az evangéliumnak ereje.

Először van Jeruzsálem…….”maradjatok Jeruzsálemben, amíg ezt a mennyei erőt meg nem kapjátok.”  (Luk. 24:49)

Ma azt látjuk, hogyha végzik is az örömüzenet hirdetését, de enélkül a mennyei erő nélkül teszik azt, még nem voltak a felházban, még nem vettek mennyei erőt.

Apostoli gyülekezetekké, kiküldő anyagyülekezetekké akkor válnak, hogyha először részesültek a Szent Szellem tűzkenetébe.

Városok felé eredményesen szolgálni, hitelesen terjeszteni az örömhírt erővel és hatalommal, akkor lehetséges, ha a Szent Szellem valódi természetfeletti kenetében, tűzkeresztségében részesült a gyülekezet és a hivők.

Ezután az Úr fog gondoskodni a munkásokról, az új gyülekezeteket Ő fogja Szelleme által létrehívni, nem emberi bölcsesség és erőltetés által fognak megalakulni, és nem akkor, hogyha valakinek van a városban teológiai diplomája, vagy gyakorlata.

 

Az Antiókhiai gyülekezetet a Szent Szellem alapította, néhány pogányból megtért ciprusi és czirénei hivőből. Az apostolok akkor kapcsolódtak be, amikor hallották a hírt arról, hogy Antiókhiában Istenhez fordultak sokan. Az apostolok tehát a Szent Szellem elkezdett munkájába álltak bele.

Felismerték, hogy Antiókhiába megszületett egy Mennyei kezdeményezés és abba ők bekapcsolódtak, hogy ott a munka tovább tudjon növekedni; lerakták az alapokat, kineveztek vezetőket, majd tovább mentek.

 

Figyeljünk meg még egy fontos eseményt a Csel. 13.-ban.

Itt úgy látjuk a szíriai Antiókhiai gyülekezetet, mint ahol már próféták és tanítók is voltak, és ahol már Barnabást és Sault, mint apostolt és prófétát is kiküldték az evangélium hirdetésére.

Pál apostol Páfoszban egy hamis prófétával konfrontál elég keményen, Barjézussal, akiről azt olvassuk, hogy: ”mindig igyekezett a kormányzó közelében maradni.”

Itt egy olyan szintű varázslást látunk, amely a politikát befolyásolta és a kormányzást, így ezáltal az egész várost a hatalma alatt tartotta ez a sötét szellemi erő.

Pál itt egy szellemi hatalomváltást végzett el, amikor leleplezte  a varázslást, és ítéletet szólt rá.

A helytartó már nem neki hitt a továbbiakban, hanem Jézus Krisztusnak, akit Pál hirdetett.

 

Pál egy kiküldő gyülekezet támogatásával szolgált és nem egyedül, hanem Barnabással, és a Szent Szellem támogatásával és küldetésével.

-         Kiküldő gyülekezeti háttér, - Szent Szellem általi kiküldés, - és apostolok – próféták együtt: ez a titka annak, hogy az apostolok hatással legyenek a politikai kormányzásra, a városokra és a pogány varázslásra.

Figyeljük meg, hogy a Biblia ettől a perctől kezdve Pált nem Saulnak nevezi többé, hanem Pálnak. (Saul a héber neve volt.)

 

Azt mondta a Szent Szellem, hogy a prófétai istentiszteleten, amikor ezt kihirdetem, azon a napon, nyelveken imádkozással létre szólítjuk ezeknek az igéknek a valóságát Magyarországon.

Halleluja!

 

Apostoli gyülekezetek indulnak el.

Gyülekezetplántálások születnek meg, mert kiment a prófétai szó. A Szent Szellem kibocsátotta az Úr Szavát: Legyenek apostoli gyülekezetek országunkban. Menjetek el és tegyetek tanítvánnyá minden népet.

A Szent Szellem ezen a napon ránk árasztja ez a kenetet, megterhel bennünket gyülekezetplántáló kenettel, beárnyékozza a szellemünket, és kiküld erővel, tűzzel.

Azt mondta az Úr: a harcokat megharcoltátok, kezdődhet az építkezés munkája.

 

Apostolok további ismérvei:

 

-         élő, aktuális, mindig friss Szent Szellemtől származó kinyilatkoztatásokkal szolgálnak, nem 20 éves óborral.

-         Sok – sok időt töltöttek az elmúlt 3- 4 évben az Úr jelenlétében. Jézus ma azokat az apostolokat hozza elő, akik az elmúlt években szószerint Vele voltak, az Ő szoros jelenlétében, a tanítványság útját járták. Olyan apostolokat hoz elő, akik ezidő alatt nem a munka taposómalmában építették Babilont,vagy a saját életüket, akik nem a tv. és az internet előtt időztek, hanem a vele való Találkozás Sátrában.

-         Jézus igazi apostolai az elmúlt években szívták magukba a Mennynek a légkörét, a kenetet, a Szent Szellem tanításait, kinyilatkoztatásait, jelenlétét. Jól teletöltött Mennyei Puttonnyal jönnek elő, és azt tárják Isten népe elé, amit a felkészítés ideje alatt Jézus megtanított a számukra.

 

Isten népe, ne hagyd magad becsapni, mert vannak hamis apostolok, akik a karizmatikus beszédükkel el akarnak téríteni Isten tökéletes akaratától, de nincs náluk Isten élő Szava, nem Isten küldte őket. Ezek a hamis apostolok másoktól átvett szavakat, tanításokat puffogtatnak, másokat utánoznak, embereket követnek. (II.Kor.11:14-15) (Egysz. F.)

„A sátán szolgái olyan álarcot vesznek fel, hogy az igazság szolgáinak látszanak.”

 

I.Tim.6:3-5

Vannak, akik másképpen tanítanak – olyan dolgokat, amelyek nincsenek összhangban Urunk Jézus Krisztus egészséges tanításával. Ezek a hamis tanítók nem fogadják el azt a tanítást, amelynek az igazi istenfélelem és az Isten helyes szolgálata az alapja. Ezek nagyra tartják magukat, de semmihez sem értenek igazán. Úgy gondolják Isten szolgálata arra való, hogy ezzel sok pénzt szerezzenek.”

 

Ezek a hamis apostolok ráerőszakolják magukat a hivőkre és mások győzelmeit, szolgálatának sikereit lovagolják meg, a mások szolgálatán élősködnek, mások Istentől kapott üzeneteit sajátjaikként adják elő.

 

De Isten szolgái, akiket Isten küldött személyesen, azok elmondhatják magukról János apostollal együtt azt, hogy amit az elmúlt években látunk és hallottunk, azt hirdetjük nektek.

 

Akit magunk hallottunk, saját szemünkkel láttunk (nem 20 éve, hanem most) egészen közelről figyeltünk, sőt kezünkkel érintettünk.” (I.János 1:1)

 

Az utolsó időben, amikor Isten elküldi az Ő szolgáit, a prófétákat és apostolokat ezzel párhuzamosan a sátán is elküldi az ő hamis szolgáit, akik világosság angyalának látszanak, és sokakat elhitetnek.

De Isten ma a Barnabásokat és a Saulokat akarja kiküldeni a Szent Szellem által, amint előjönnek az Antiókhiai gyülekezetek, akik felismerik és meghallják a Szent  Szellem szavát:

 

„VÁLASSZÁTOK KÜLÖN A SZÁMOMRA BARNABÁST ÉS SAULT ARRA A FELADATRA, AMELYRE ELHÍVTAM ŐKET!”

 

Így fogja előhozni a Szent Szellem a Pálokat és Barnabásokat, de előhozza és megszüli az apostoli gyülekezeteket is.

 

Az Antiókhiai gyülekezet egy ideig egy kisebb kis gyülekezet volt és az Istentől küldött apostoli – prófétai szolgálat volt az, amely elvezette a szellemi érettség magasabb szintjére.

 

Van még egy üzenete itt a Szent Szellemnek az ilyen gyülekezetekhez, plántálásokhoz, ahol még apostoli vezetés nélkül vannak.

Kétféle Antiókhiai gyülekezetről beszél most nekünk a Szent Szellem. Az egyik az, amelyikről már korábban szó volt, amely ma Szíriában van, a másik  pedig a mai Törökországban van, és amelyről így ír az ige az  Ap.csel 13:14-16 –ban:

 

„A többiek tovább mentek a pizidiai Antiókhia városába. Amikor eljött a szombat, Pál és Barnabás bementek a zsinagógába és leültek. A törvény és a próféták felolvasása után a zsinagóga vezetői üzentek nekik: TESTVÉREK MOST SZÓLJATOK, HA AKARTOK VALAMIT MONDANI, AMI JAVUNKRA VÁLIK.

Ekkor Pál felállt, intett a kezével és beszédet tartott….”

 

Pál eszerint a második missziós útja során járt egy másik Aniókhiai gyülekezetben, amely gyülekezet már szintén megvolt, de most befogadták az apostoli tanításokat, látást, vezetést ezáltal apostoli gyülekezetté váltak.

 

Ez a gyülekezet, nemcsak hogy befogadta az apostoli szolgálatot, hanem a 42.43.vrsben azt olvassuk, hogy:

 

„Az emberek kérték őket, hogy a következő szombaton is tanítsanak ezekről. A zsinagógából mind a zsidók, mind a más nemzetekhez tartozók közül, sokan követték Pált és Barnabást.”

 

Isten Szelleme ezt akarja elvégezni azokban a gyülekezetekben, ahol ma még nincs apostoli – prófétai tanítás és vezetés, látás, hogy fogadják el, ismerjék fel azokat, akiket Isten oda küld, mert ez áldást hoz annak a gyülekezetnek és városnak is.

 

Amikor egy gyülekezet befogadja az Istentől küldött igazi apostoli szolgálatot, annak a gyümölcs ez lesz:

A következő szombaton, a városból majdnem mindenki összegyűlt, hogy hallgassa Isten üzenetét.”

Mindkét gyülekezet végig ment az apostoli gyülekezetté válás folyamatán, Pálék szolgálata nyomán.

 

Jézus nevében létre szólítjuk ezekben a napokban a kiküldő apostoli gyülekezeteket is és a fogadó gyülekezeteket is, amelyek ezáltal apostolivá fognak válni.

Imádkozunk azért, hogy a gyülekezetek váljanak fogadóképessé az apostoli vezetésre és tanításokra, hogy azután ők is képesek legyenek a szellemi érettség még magasabb szintjére jutva szolgálati ajándékokat kiküldeni az Úr végső aratásába.

 

Ezeket a folyamatokat végzi a Szent Szellem napjainkban, és Ő azt kéri tőlünk, hogy mozduljunk együtt Isten Szellemének munkájával.

Meg fognak születni az Antiókhiai gyülekezetek valóságosan Magyarországon is Jézus Nevében.

 

Legyen nekünk a Te beszéded szerint Uram!

2013-10-11

Suchné S. Ilona