ÉS AKHÁBBAL MI LESZ?!
Akháb a szövetséges társ Izrael királya,aki a megtéretlen embert jeleníti meg,mert bűnben élt, döntései
nem Isten szerintiek voltak, „ azt tette amit rossznak tart az Úr!”
De ennél rosszabb is történt,nemcsak hogy rosszat cselekedett,hanem kötött egy nagyon rossz szövetséget a magánéletében, de mivel ő király volt, ezért ennek hatása az országra is kiterjedt és következménye rossz befolyással volt a népre is.
„ feleségül vette Jézabelt , Etbaálnak a lányát, és Baált kezdte tisztelni.”
Megházasodott Akháb és idegen bálványimádó pap leányát vette feleségül.
Ettől a perctől kezdve nem volt Isten támogatása az ő életén és királyságán.
Megtéretlen állapotban, vagy amikor az ember nincs az Isten közvetlen jelenlétében, sokszor hozhat ilyen és ehhez hasonló életre szóló rossz döntést.
Aztán oltárt állított Baálnak , és amikor ezt tette abban a pillanatban már egyet értett Jézabellel és egyet beszélt vele.
„ bosszantotta tetteivel az Urat.”
Erre az uralkodásra Isten keményen válaszolt. Ítélet jött ; Illés szájából jött a prófétai beszéd:
„ Nem lesz eső, csak az én szavamra!”
Illésnek ítéletet kellett hírdetnie erre a Jézabel ( feleség ) szövetségestárs által irányított istentelen, rossz uralkodásra.
Ahogyan ma az Isten prófétáinak is ítéletet kell hírdetnie az eklézsiában Jézabel szellemére.
Mivel ez az ítélet súlyos ezért Illést hibáztatták, Illésnek ezért kellett elrejtőznie mindaddig, amíg Isten
nem szólt, hogy mostmár hírdetheti az esőt, mostmár előjöhet az elrejtettségből.
Szárazság, éhség volt még a király házában is, de Illésről Isten természetfeletti módon gondoskodik.
Fontos látnunk, hogy ez az ítélet nemcsak Jézabelre vonatkozott,nemcsak a férjére, hanem az egész országra,ahol ő uralkodott,tehát a nép is szenvedett ettől.
Akháb forrás után kutatott az állatainak. (I.Királyok 18:5 ) - a király már az állatait sem tudja megitatni, olyan súlyos a szárazság.
Ez a mai Egyház képe.
Már nemcsak a nép szomjas,nemcsak a bárányok vannak kiszáradva,
hanem a pásztorokon is súlyosan érezhetőek a szellemi szárazság tünetei!
A szárazság ideje már hosszú ideje tart!
Így van ez a gyülekezetekben, a családban; - ha egyszer Jézabel uralkodik annak: a következményei, tünetei jól láthatóak:
- szellemi szárazság, - meddőség, - gyümölcstelenség, - látás vesztés, anyagi források elapadása,- átok, boldogtalanság, sok meg nem hallgatott ima, - az Ige nem tud felszabadulni, - az Isten jelenléte nincs ott, - problémák kezelése emberi síkon történik, - a pásztor nem tudja a nyájat tápláni, - nincs itatás a gyülekezetben, - nincs Istentől vett kijelentés, -családban a férj nem tud Istentől vezetést elvenni, - kevés a férfi a gyülekezetben, - emberi programok vannak az istentiszteleten, -demokratikus vezetés és gondolkodás uralkodik
( szavazzunk, beszéljük meg) és egyik súlyos formája a depresszió.
Ebben az időben történt,amikor Jézabel üldözése elől elrejtették a prófétákat. Mert Jézabel uralkodása alatt az Egyház szellemi éhségben szenved, nincsenek prófétáik sem,mert vagy szellemi halottak, vagy elutasították,nem fogadták el őket a gyülekezetekben.
De figyeljük meg Akhábot, aki átvette Jézabel beszédeit , viselkedésformáját, gondolkodását, ezzel egyet beszél vele.
Nem ő a kezdeményező, de nem tudja megakadályozni feleségét gonoszságában.
Ő is vádolja Illést, ő az oka a szárazságnak.
I.Királyok 18:17
„ Te vagy az Izrael megrontója? „ - a lelki kereszténység tipikus tulajdonsága ez,nem értik meg a szellemben járók döntéseit,tetteit és vádolnak.
De tudjuk,hogy az aszály igazi oka a király bűne és bálványimádó kultusza miatt van, illetve a szövetségestárs negatív forrásából való egyet beszélés miatt, egyetértés miatt van.
De eljött az Istenítélet a Baál papokra és a Baál kultuszra!
Illés Istene bemutatkozott, Ő is megölte a Baál papokat, ahogy Jézabel öldökölte az Isten prófétáit.
Jelenések 18
„ Fizessetek meg neki, ahogyan ő fizetett és kétszeresét adjátok vissza cselekedetei szerint:
a pohárba, amelyet ő megtöltött , töltsetek neki kétszeresen „
Mert Isten ítélete igazságos. Ami kárt ő tett az eklézsiában eddig az felbecsülhetetlen, azt a kárt visszaköveteljük most tőle.
Most Jézabel szelleme fogja kiinni Isten haragjának poharát!
Isten ítélete lesújt a bálványimádásra az eklézsiában , mert ítélet jön Jézabel szellemére!
Most láthatjuk ezt világszerte,hogy az Egyház egy megrázatásban van és felszínre jönnek a titkos bűnök, a jézabeli manipulációk, a varázslás bűne.
Eljött a Kármel hegyi tűz, az ítélet a Jézabel szellemére.
Jézabel a vallásosság,varázslás, bálványimádás nem uralkodhat tovább az egyházban!
Illlés tehát konfrontált Jézabellel, ezt teszik ma is az Isten igazi prófétái,és a szellemben járó keresztények, akik nincsenek a vallásos szellem alatt, és akiket nem tud irányítani, befolyásolni Jézabel szelleme.
Akháb, a szövetségestárs viselkedését nézzük ismét meg.
I.Királyok 19:1
Elmondta Jézabelnek, hogy Illés megölette a Baál papokat, és ő nem akadályozta meg Jézabelt.
De sok hivőnek kellene ma kijönnie ebből az állapotból!
Ő maga nem varázsol, de egyet beszél és egyet ért a varázslással. Mindahányszor egyet beszélsz és nem mondassz nemet, hallgatsz a békesség kedvéért ugyanúgy vétkezel a varázslás bűnébe estél.
„ A békesség kedvéért nem szólok, egyetértek; vagy csak meg hallgatom mert tisztelem az illetőt, és
hogy ne legyen baj „– ez is varázslás!
Ha ez a varázslás a szövetségestárstól ered, akkor különösen veszélyes, mert ha hagyod, akkor
az egész családod az életed, a gyermekeid ennek a szellemnek a következményeitől, ítéletétől szenvednek.
Elég tehát ha csak Akháb módjára cselekszel!
Nem érted talán mitől van békétlenség, háború, zavar, akadályoztatás , kudarc, ballépés, anyagi leépülés ,nem működiknek dolgok körülötted, a családodban?
Mindez az egyet beszélés, egyetértés miatt van, a Jézabel szellemével való azonosulás miatt, amikor az ő eszközeit használod vagy jónak tartod!
Akháb szellemének a tünete tehát: - a konfrontációra való képtelenség
A konfrontációra való képtelenség oka : - a megfelelési kényszer
( ellenállástól való félelem)
- a bizonyítási kényszer
- az önbizalom hiány
Nézzük meg Akhábot az I.Királyok 21-ben mit tesz, amikor Nábót szőlőjét akarja megvenni.
Ez egy meghiusult üzlet volt, és Akháb gyötrődött miatta.
Jézabel szellemének a tulajdonságai jól kiábrázolódnak ebben a történetben,
és ezt teszi ma is ez a szellem nemcsak a nőkkel, a férfiakkal is :
– manipuláció ( üzletben,családi életben,gyülekezetben stb.)
– vádlás, kárhoztatás, fenyegetés
– nyájas kedveskedés ( a szeretetnek az imitációja ! )
– tekintély alóli kibúvás
– hát mögötti intézkedés
– hát mögötti beszéd
- lelki beszédek - befolyásolás
Ebből a történetből jól látszik, hogy Jézabel szellemének először is az örökségedre fáj a foga és az anyagiakat lopja el tőled, ha te is egyet beszélsz vele. De nemcsak az egyes hivők életében teszi ezt, hanem azokban a gyülekezetekben is,ahol ez a szellem kormányoz, és akkor mindenki szenved tőle.
Akhábnak, mint férjnek, szövetségestársnak és mint királynak is, - tehát mint tekintélynek – kellett volna fellépnie vele szemben, hogy ne intézkedjen a háta mögött a felesége !
De ő hallgatott és duzzogott, nem akadályozta meg Jézabel további öldöklését, intézkedéseit és a felesége félre tudta vezetni őt.
Röviden Jézabel szelleméről ejtsünk néhány mondatot itt.
Ez a szellem vallásos köntösbe burkolva , látszólag istentisztelet keretén belül először felemeli Nábótot, aztán pedig elteszi láb alól. Szószerint láttam ilyen eseményeket az egyházban és tapasztaltam ugyanezt a szituációt.
„ Hírdessetek böjtöt , ültessétek Nábótot a nép élére! „- adja ki a parancsot.
Aljas,manipulatív, hát mögötti varázslásával, befolyásolásával a szellemi halál állapotába sodor hivőket, hitetleneket, családokat és gyülekezeteket.
Aháb pedig nem akadályozta meg a felesége varázslásait, sok minden múlik a vezetőkön,megengedik - e,hogy a hamis próféták ott intézkedjenek, sürögjenek - forogjanak körülöttük, vagy felismerik őket és megakadályozzák a varázslásaikat.
Sok meg nem hallgattatott ima, sok frusztráltság , szellemi, fizikai elszegényedés, az anyagi
örökség meglopása jellemzi ma a hivőket.
Ez Jézabel szellemének hatása és következménye, aki évszázadok óta rombolja, tönkreteszi az Isten munkáját.
I.Királyok 21:19
Illésnek ítéletet kellett mondania Akhábra is.
„ Öltél és még birtokot is szereztél?”
Nem ő tette, de egyetértett és egyet beszélt a szövetségestársával , így ő is ítélet alatt van.
Az ítélet ugyanaz itt is, mint amit ő tett Nábóttal:
” Ahol a kutyák felnyalták Nábót vérét, ugyanott nyalják fel a kutyák a te véredet is! „
” Kisöpörlek téged! „- mondja az Úr.
Nemcsak Jézabelt éri utol a büntetés , hanem azt is aki egyet beszél, egyet ért vele, nem konfrontál,
nem mond nemet és nem akadályozza meg őt.
Illésnek a feladata volt az , hogy leleplezze és ítéletet hírdessen Akhábra és Jézabel uralkodására.
Az utolsó idők egyházának szintén ez a feladata, hogy leleplezze a varázslást.
Malakiás 3:29
„ Az utolsó időkben elküldöm hozzátok Illés prófétát .”
Ma van az utolsó idő. Az Illés szellemű eklézsiában - amit Isten ezekben a napokban előhív –
nincs helye Jézabel szellemének!
Ezért az Illés Szellemével együtt előjönnek - mert Illés Szellem vonzza őket – előjönnek a próféták.
A próféták, akik hasonlóan Illéshez hírdetik az ítéletet Jézabel szellemére.
Az az eklézsia amelyik felvállalja a harcot ellene, kemény küzdelemre számíthat , de az áttörés után Isten természetfeletti erejével,tüzével, az esővel látogatja meg az Ő népét!
Aki Jézabellel konfrontál naponként, egyre jobban és tisztábban felismeri azokat a beszédeket, cselekedeteket, amelyek ebből a forrásból táplálkoznak és nem kér már belőle, mert érzi a következményeit.
Magasabb szintű dolog az, amikor már az Akháb jellemvonásait sem követed, egy idő után kialakul erre is az érzékenység.
Aki a békesség kedvéért nem mond nemet, elhallgatja az ilyen beszédeket , esetleg el is fogadja, egyetért vele, már akkor is a varázslás bűnébe esett és vétkezett!
( Csak azért adok igazat a másiknak, nehogy véletlenül rosszat gondoljon rólam, vagy azért adok neki igazat,mert tekintély és tisztelem )
Ennek a bűnnek a következménye a hazugság , de nem elég csak a hazugságot megbánni és megtagadni, mert a gyökere az Akháb szellem.
Azt kérdezi ma a Szent Szellem , mint amit Illés feltett a Kármel hegyen:
„ Meddig sántikáltok kétfelé kedves keresztények ? Kivel beszéltek egyet ma?
Jézabellel ( Akhábbal ), vagy a Szent Szellemmel?
Lehetséges az, hogy egy embernél mind a két forrás egyszerre fakadjon fel,de ebben az esetben soha nem lesz a rhéma Igéből megvalósulás! kijelentés kijelentés marad beteljesületlenül.Sok-sok meg nem hallgatott ima a jele, amely frusztráltságot eredményez.
A kettő együtt nem megy! Kétforrásból itatni a nyájat, vezetni a családot, esetleg a vállalkozást ?
– nem működő keresztény élet!
Ahol Illés Szelleme ott van az leleplezi a Jézabeli magatartásformák finom, alig észrevehető árnyalatát is.
Nem lehet elkendőzés, elhalgatás, halogatás, kiszinezés, őszintétlenség,féligazságok hangoztatása,
nem lehet a szőnyeg alá söpörni,
- mert mindez a Szent Szellem szabad folyását akadályozza, a természetfeletti működését nem engedi feltörni.
Kedves magyar Eklézsia!
Ha már Jézabellel leszámoltunk , Akháb szellemét is ítélet illeti meg! Ő sem élhet tovább!
Még egy konkrét üzenete van ennek a történetnek.
Itt szövetségestársról, házaspárról van szó.
Ez a szellem veszélyes, ha a házaspár egyik tagja van csak a befolyása alatt akkor is.
Isten a házasságra egyként tekint, tehát ebben a helyzetben folyamatosan résen kell lenni,
hogy észre vedd mikot beszélsz egyet vele és mindig fel legyen ismerve.
A felemás igában élőknek különösen fontos. Határozottan szellemi harcot kell folytani a családon belül,
hogy mindkét fél teljes szellemi egységben legyen, mert megosztást hoz, elutasítottságot és átkot hoz létre, ha az egyik fél harcol csak ellene.
Intenzív harc után a házastárs is meg fog szabadulni belőle, de fontos a folyamatos leleplezés!
Azt kell meglátni, hogyha a szövetséges társ ( ez lehet a gyülekezetben is a szolgálattevők közötti szövetségi viszony is ) a vallásosság, vagy a varázslás hatása alatt beszél, akkor ő folyamatosan a beszédével dobálja a köveket a már szabadságban járó testvérek kútjaiba.
Ahogy Izsáknak ki kellett ásnia apja kútjait , úgy kell kidobálni a vallásos szellem által ( a szövetséges társ által ) bedobált köveket, hogy az élő vízfolyamok fel tudjanak fakadni a kútjainkból!
Közvetlen hozzátartozóktól, hitetlen rokonoktól, hitetlen após, anyós által nagy mértékben befolyhat és rossz hatást gyakorolhat a keresztényekre Jézabel szelleme a varázslásával, a kárhoztató - vádló
beszédeikkel, amelyek mintegy tüzes nyilak eltalálják és beteggé tehetik az embert.
Ha a kútjainkból ilyen rossz forrásból származó köveket vélünk felfedezni, fontos, hogy felismerjük
és tudjunk neki nemet mondani, nem befogani azokat,
hogy ne legyünk bedugult csatornái a Szent Szellemnek!
Az ellenünk kimondott kárhoztató - vádló beszédeket pedig tudnunk kell visszautasítani, hatástalanítani és érvényteleníteni a Jézus vére által.
Tehát így kell kidobálni a köveket a kútjainkból, ahhoz hogy a várost meghódító élő vízfolyamok
felfakadjanak belőlünk, ahogy a Samáriai asszony esetében is történt,
hogy a kenet és az erő forrása elő tudjon jönni belőlünk!
Ezek a Jézabeli források, ha befolynak a családba, mondjuk a szülőkön, nagyszülőkön keresztül,
akkor még az unokák örökségét és identitását, tehetségét, jövőjét és ajándékait lefolytja, nem tud felfakadni az ő forrásuk sem.
Ismerjük fel Jézabel szellemét és az Akhábi egyet beszélést is , hogy a Szent Szellem szivesen lakjon nálunk és jól érezze magát az életünkben.
Mind Jézabel, mind az Akháb szelleme ráteszi a kezét és befedi a keresztények kútjait és nem engedi felfakadni a Szent Szellem folyamát.
Kérjünk Istentől szemgyógyító írt, hogy meglássuk azokat a helyzeteket , szituációkat, amikor nem vállaltuk fel a konfrontációt, amikor Akhábként hallgattunk, egyetértettünk Jézabellel.
Kérjünk Istentől bocsánatot, tagadjuk meg és térjünk meg belőle, hogy végre működő képes legyen
a keresztény életünk, hogy vége legyen a sok meg nem hallgatott imának, a frusztráltságnak,
csalódottságnak és szellemi szárazságnak, meddőségnek és gyümölcstelenségnek!
Kérjük Istent, hogy tegyen a szellemünkbe egy piros lámpát, amelyik kigyullad a megfelelő pillanatban azért, hogy észrevegyük azt ha nem jó vizekre eveztünk.
Tegye Isten érzékennyé a szellemünket, hogy mindig ott legyen a control.
Ha a rhémádat vallod meg, akkor a Szent Szellemmel beszélsz egyet, ha vádolod,kárhoztatás szavait szólod embertársadra, Isten igaz szolgáira, ha hamisnak mondod az igazit, akkor Jézabellel beszélsz egyet.
Ha viszont egyetértessz Jézabellel, nem konfrontálsz vele, egyet beszélsz vele, akkor Akhábbal azonosulsz ,tehát ugyanúgy varázsolsz; az Isten ítélete ugyanaz marad!
De ha egy szájból jön a kétféle forrás, akkor minden esetben az utóbbi hatástalanítja az előbbit!
A szellemben járó keresztények nem engedhetik meg azt a luxust, hogy beengedjenek és megtürjenek ilyen magatartásformákat,beszédeket, mert mindez sikertelen evangélizációkat, gyümölcstelen igehírdetéseket
és az ÉLŐ IGE elrablását eredményezi!
„Menjetek ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek bűneiben és hogy a rámért csapások ne érjenek titeket.
Mert bűnei felhalmozódtak az égig és megemlékezett az Isten az
ő gonoszságairól.”
Jeremiás 5:45
„ Fussatok ki Babilonból, mentse mindenki az életét! ”
Így szól az Úr Izrael Istene:
Fölkentelek téged az Úr népének, Izraelnek a királyává !
Írtsd ki uradnak Ahábnak a háza népét!
Így állok bosszút Jézabelen szolgáimnak a prófétáknak a véréért….
II.Királyok 9:36,37
„….a kutyák eszik meg Jézabel testét a jezréeli birtokon.
És olyan lesz Jézabel holtteste a jezréeli birtokon, mint a trágya a mezőn;
nem mondják meg róla, hogy ez volt Jézabel.”
Zirc. 2009.
|